Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#41867
Hejsa..

Efter i længere tid at have fulgt med her på forum, valgte jeg for 1 måned siden at købe Panasonic PZ80 i 42", hvilket jeg absolut ikke har fortrudt.

Jeg har ikke eksperimenteret så meget med det tekniske, bortset fra at sætte kontrast ned og lysstyrken her i starten, blot for at være sikker.

Nu er det sådan at jeg også har anskaffet mig en samsungboks fra yousee. I den kan jeg vælge output til at være enten 720P eller 1080i.

Er der nogen der kan fortælle mig forskellen på dette og det reelt betyder noget, jeg synes jeg har noget svært ved at se forskel?

Desuden begynder det at irritere mig at stort set ingen kanaler sender i den størrelse så det automatisk passer til tv´et, man skal hele tiden ind og justere hvis det skal fylde hele skærmen. Men det er nok noget jeg må tage med.
Af Beaviz
#41868
Der findes faktisk en rigtig god forklaring på interlaced vs. progressive her på siden: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1183765992

Det er desværre en kendt svaghed, at YouSee-boksen ikke selv kan finde ud af at tilpasse formatet. YouSee mener selv, at de har løst problemet ved at opfordre deres kunder til at bruge zoom-knappen på fjernbetjeningen. Man kan da kun håbe, at de kan løse det helt med en firmwareopdatering i fremtiden.