Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Champen669
#41769
Hej Flatpanelsbrugere!

Jeg stødte på et rigtig godt review af Panasonics 42PZ80, og fandt straks ud af, at skærmen kun koster omtrendt 735gp! Det er i mine ører penge at spare, men er der nogen der har erfaring med af købe plasma i England? Og har i nogle sider at henvise mig til?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41770
Problemet er at finde en forhandler der vil sende TVet til DK. KrishAV skulle vist være en af dem der kan overtales til at sende:
http://www.krishav.co.uk/store/index.asp

Husk dog på at mange af Panasonics modeller i UK kun er beregnet til brug derovre, hvorfor du kan risikere at tuneren ikke vil virke her i DK. Det bør du undersøge meget nøje før du køber!
Af Champen669
#41772
Tuneren er ikke noget problem, jeg har nemlig en set-topbox der kører over hdmi, men er der ellers andre ting jeg skal tage højde for?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41774
Garantireperationer skal foregå i England, så hvis TVet går i stykker, så skal det retur til forhandleren - det kan godt blive dyrt.
Af TYBO
#41775
Jeg har fuldt prissætningen nøje med UK/DK priser og det jeg har fundet ud af er at vi i danmark bare er for langsomme til at få regulert priserne når producenterne sætter dem ned i pris pga den langt større konkurrence og omsætning de har derover.
Langt de fleste skærme er ca. samme pris i UK som i DK når man tager den dyre fragt med i prisen.
Men andre ord så tjek hvad TVet koster herhjemme om et par måneder.
Af Cja
#41781
Jeg har lige købt et hos Prc Data i Viborg til 9995 kr det er da vel heller ikke galt når man tænker på at den lokale tv forhandler ville ha 15000 kr
for det,så kunne jeg godt kører de 40 km frem og tilbage og spare 5000 kr. Jeg har lige sat det til og det er bare et super Tv :-)
Af red_martians
#41809
TV-signaler er også anderledes. man kører med Pal-i i england, hvor at der køres med Pal B/G i vest og nordeuropa.
Af Champen669
#41824
ja, altså jeg kan godt se at der er en del at overveje. Det med tv-signaler, har det noget at sige når jeg ikke bruger fjernsynets indbyggede tuner? Og så vidt jeg kan se, er der ingen forskel på den model de sælger hos krish-av og så dem man får herhjemme?

I må tilgi' min ignorance! :S
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41829
Hvis du kun ikke sætter noget antennekabel i TVet så er tunerne ligegyldige. HDMI, scart mv. er det samme uanset hvilket land TVet er lavet til, så hvis du har en Yousee/Stofa/KanalDigital boks, så vil det virke uanset hvad.