Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#41553
Hejsa!

Jeg overvejer at købe en af ovenstående modeller og kan se at der er kr. 3-4.000,- forskel i pris på dem. Kunne godt tænke mig at vide hvilke forskelle der er rent teknisk.

Jeg sammenlignede dem på hifipriser.dk og de eneste "mangler" jeg umiddelbart kunne finde ved pz80'eren var følgende:

- 1 HDMI stik mindre
- Dårligere lydsystem (vel irrelevant hvis man har sorrund system?)
- Ingen PIP og PAP
- 500 siders hukommelse mindre på TTV
- Ingen digital lydudgang (Hvad bruges den til??)
- (Der stod også noget med at PZ800'eren havde "Digital foto-afspilning" og understøttede JPG men hvor bruges det?)

Umiddelbart synes jeg ikke det er de store forskelle i forhold til prisen, men der er måske noget vigtigt jeg har overset?

På forhånd tak for hjælpen! :)
Af NoNameDesigndk
#41715
så er der jo også altid billedet .. pz800 er jo toppen af poppen fra Panasonic i år, så den giver formodentlig bedre billede end pz80.. men om du synes det er 3-4000 værd er vel op til dig.. ;)
Af pana man
#41740
"Digital foto-afspilning" er så du kan sætte et sd kort fra dit digital kamera og se billederne direkte på tv`et, og optage en udsendelse fra tv. det blir så bare ikke det bedste billede.
Hvis der er ligeså meget forskel på 80 og 800 modellen, sim der er på 60 og 600 modellen som dengang jeg købte min, så er det 800 du skal have, 60`lyd er alt for "dåse" agtig, syns jeg.
Mvh. Pana man
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41743
Ud over disse ting, så har PZ800 også muligheden for at slå en del af den interne farvekorrektion fra, hvilket rent faktisk giver bedre farver. Det har PZ80 og PZ85 modellerne ikke. Ironisk at det kan betragtes som en ekstra feature at man kan slå noget FRA, men sådan er det altså.
Af Skyline
#41784
pana man skrev:"Digital foto-afspilning" er så du kan sætte et sd kort fra dit digital kamera og se billederne direkte på tv`et, og optage en udsendelse fra tv. det blir så bare ikke det bedste billede.
Hvis der er ligeså meget forskel på 80 og 800 modellen, sim der er på 60 og 600 modellen som dengang jeg købte min, så er det 800 du skal have, 60`lyd er alt for "dåse" agtig, syns jeg.
Mvh. Pana man
Jeg skal lige have skåret det helt ud i rundstykker... :p Betyder det at jeg kan optage programmer ned på et helt almindeligt SD eller SDHC kort som havde det været en HDD recorder jeg havde tilkoblet? For det er fandme da smart!