Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Baloudk
#41525
jeg står og skal have nyt tv.

jeg har valget med de to her, hvad for et af dem er best?
har læst lidt om det ene, og det har ikke sådan en god motor eller hvad den nu hedder:)

Sony 32V4500, LCD


Sony 32W4000,

hvad betyder tallene og bogstaverne i serien? okay 32 er str men hvad med w v og 4000?

grunden til at jeg kun kan vælge mellem de to her, er at jeg bytter med min bærbar.


de begge har vist nok DVB-C og hvis jeg forstår det ret, så slipper man for at have sådan en Digital box stående, man de i fremtiden laver TV signalet om

så hvis i mangler sådan en så sig lige til.

http://www.baboom.dk/html/mar_vis.asp?MarID=174482
Af dd
#41529
Mener at den største forskel er, at w4000 har fuld HD. Men som jeg forstår det, har det ingen betydning på 32", medmindre du sidder meget tæt på skærmen. Ellers er de to modeller næsten ens.
Af Baloudk
#41536
nej okay, skulle også lige være sikker på det.

men er det godt den har DVB-C ? og er DVB-t for ældet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41539
dvb-t og dvb-c er komplimentære. Den første er til signaler via en stueantenne og den anden er til kabel-tv. Der er ikke nogen af dem der er forældede ift. hinanden.
Af JQGGE
#41622
Hvad Yakken glemmer at sige er, at de forskellige DVB'er bliver kompresset i et MPEG codec. Mere eller mindre ALLE er i MPEG 2, men det "nye" skud på stammen er MPEG 4 og det bliver en std. i Danmark inden længe. Så hvis man er ude efter nyt fjernsyn så er det en god ide at købe et med en MPEG 4 digital tuner. Jeg ved 37V4500 har både DVB-T og DVB-C i MPEG4 og jeg regner stærkt med at anskaffe mig det fjernsyn inden for et månedes tid.
Af TYBO
#41624
Var nede i Sony center i Vejle den anden dag og så på V3000 og W4000 i 46" udgaver som sendte samme HD signal.
WOW hvor så V3000 godt ud med helt flydene billed. Tror det er første gang jeg har set et billed som i mine øje var perfekt.
W4000 var også godt men ikke så godt som V3000.

Sjovt for på papiret burde W4000 være bedre.
Af Baloudk
#41687
takker mange gange for hjælpen, kan lige så godt læse om det selv, for ham personen som står i bilka ved ca lige så meget om det, som jeg ved om symaskiner, ud over det jeg kan læse på æsken
Af xenon
#41699
Jeg har lige købt et 32W4000 her for et par uger siden - det er helt sikkert et gost tv. Jeg kan også fortælle at det er en god PC monitor hvis det skulle have nogen inflydelse på dit køb - 32" er den perfekte størrelse (ved 1920x1080) fra 1.0-1.2 meters afstand.
Af xenon
#41700
TYBO skrev:Var nede i Sony center i Vejle den anden dag og så på V3000 og W4000 i 46" udgaver som sendte samme HD signal.
WOW hvor så V3000 godt ud med helt flydene billed. Tror det er første gang jeg har set et billed som i mine øje var perfekt.
W4000 var også godt men ikke så godt som V3000.

Sjovt for på papiret burde W4000 være bedre.
V3000 er en ældre og betydeligt billigere model. Uden at vide enormt meget om den vil jeg påstå at W4000 er et bedre TV og at de "video feeds" der er blevet vist på de to TV nok har været 1366 x 768 - hvilket er V3000's native res.
Af Baloudk
#41701
nu skriver du xenon gost? er det ikke noget lo#t ? eller mener du godt? hvis det er Ghost, er det så ikke noget med at billede er dobbelt, som fx i en fodbold kamp, hvor bolden har en hale efter sig?
Af TYBO
#41704
xenon: skriver jo også at den der bedre på papiret....men i butikken var V3000 den overlegn...langt mere flydende og rent billed i HD opløsning...så den kun med HD billed.
Af dkawa
#41706
Baloudk skrev:nu skriver du xenon gost? er det ikke noget lo#t ? eller mener du godt? hvis det er Ghost, er det så ikke noget med at billede er dobbelt, som fx i en fodbold kamp, hvor bolden har en hale efter sig?
tror han mener "godt" s knappen ligger lige ved siden af d på tastaturet"

Har set TV'et live. dog som E4000 men det er den samme skærm som w4000

Design er jo en smagssa.

Billedmæssigt er det en RIGTIG god LCD skærm. Bravia Engine 2 gør faktisk mere gavn end skade, Den har et rigtigt godt sort niveau af en LCD at være, dog mener jeg den mangler lidt farve i dybden.

Dette er dog ikke noget "jeg" ville lægge mærke til når skærmen IKKE står lige op af en (ex: px80) - og yderligere slipper man for en fjernbetjening grundet den indbyggede DVB-C m/ MPEG 4 til YouSee HD / DIGI tv, Hvilket er et STORT plus.

Ydermere kan jeg tilføje at skærmen INGEN reflektion har i rummet, dvs. hvis du som jeg har en meget lys stue med sydvendte vinduer vil du ikke opleve noget genskind i skærmen - også et plus.

alt i alt: Billedmæssigt er den IKKE på niveau med ex: pana px/pz 80, dog bedre end fleste andre gængse LCD-TV. men også dyrere.

En ekstre fed feature er tv'ets menu ( som på PS3) som bare ser fedt ud.
plus at du kan sætte TV'et til at tænde selv når et givent program starter!

Men jeg er stadig i tvivl om det er de ekstra penge værd.

Jeg har fået et tilbud på et PX80 fra et PANA center hvor jeg kender ejeren, og kan få et 42px80 til 6000.
- jeg syns bare det er såååå grimt, når det er slukket altså...