Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Elwis
#41323
Hej allesammen

Står og skal have et godt LCD fjernsyn til stuen. max 40". Har kigget lidt på en SONY40x3500, som er testet herinde. Er der nogle der har erfaringer med den, eller evt. en anden rigtig god LCD skærm. Max pris 10000. og den skal vel være full hd. iøvrigt har jeg fibernet tv, så ved ikke lige helt hvilken stik, der er nødvendige for mig??

Kan sige at jeg har overvejet plasma, men må se i øjnene at min stue er mere oplyst end det flestes. derfor LCD.

På forhånd tak.
Af Mekker
#41349
Bare sån af ren nysgerrighed - hvor kan du få 40x3500 til 10k??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41352
Elwis skrev: iøvrigt har jeg fibernet tv, så ved ikke lige helt hvilken stik, der er nødvendige for mig??
Der skal vi nok lige have lidt flere informationer om hvilken boks der bruges til at dekode de signaler. Normalt så forbindes en digitalboks via HDMI, men hvis det er en ældre generation, så kan du risikere at den kun har scart.
Af Elwis
#41377
yakken skrev:
Elwis skrev: iøvrigt har jeg fibernet tv, så ved ikke lige helt hvilken stik, der er nødvendige for mig??
Der skal vi nok lige have lidt flere informationer om hvilken boks der bruges til at dekode de signaler. Normalt så forbindes en digitalboks via HDMI, men hvis det er en ældre generation, så kan du risikere at den kun har scart.
Puh, ved det sgu ikke lige. Det er ret nyt Vi fik det installeret i marts måned. Men mener at de tv boksen er tilsluttet vores gamle tv med scart. Kan ikke lige se det nu, da jeg er på arbejde... Hvad skal jeg kigge efter??
Af Elwis
#41378
Mekker skrev:Bare sån af ren nysgerrighed - hvor kan du få 40x3500 til 10k??
Undskyld, min fejl. Har google så meget rundt på nettet, at jeg åbenbart har byttet lidt rundt på nogle af de tv.. :D

Det var Sony KDL-40W4000 jeg havde set til ca. 10 k. Men aner ikke hvad der er bedst?? Håber i kan hjælpe mig lidt på spor.. Og på forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41390
Elwis skrev:Puh, ved det sgu ikke lige. Det er ret nyt Vi fik det installeret i marts måned. Men mener at de tv boksen er tilsluttet vores gamle tv med scart. Kan ikke lige se det nu, da jeg er på arbejde... Hvad skal jeg kigge efter??
Kig bagpå boksen og se hvilke stik den her. Du kan se en oversigt over mulighederne her:
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#11
Af sole
#41394
Jeg har også FiberBredbånd som udbyder. Deres set-top boks fra Motorola kan levere signalet i Scart eller som HDMI idet de også udbyder HD kanaler. Til gengæld kan en indbygget DVB-C tuner ikke decode det signal som kommer fra Fiberboksen, dvs man er afhængig af set-top boksen.
Af Mekker
#41395
Elwis skrev:
Mekker skrev:Bare sån af ren nysgerrighed - hvor kan du få 40x3500 til 10k??
Undskyld, min fejl. Har google så meget rundt på nettet, at jeg åbenbart har byttet lidt rundt på nogle af de tv.. :D

Det var Sony KDL-40W4000 jeg havde set til ca. 10 k. Men aner ikke hvad der er bedst?? Håber i kan hjælpe mig lidt på spor.. Og på forhånd tak.
Nåårh okay.. :D For jeg har nemlig også kigget meget på 40w4000 til lidt over 10k og 40x3500 koster jo alligevel 5 - 6k mere.
Af Elwis
#41402
Mekker skrev:
Elwis skrev:
Mekker skrev:Bare sån af ren nysgerrighed - hvor kan du få 40x3500 til 10k??
Undskyld, min fejl. Har google så meget rundt på nettet, at jeg åbenbart har byttet lidt rundt på nogle af de tv.. :D

Det var Sony KDL-40W4000 jeg havde set til ca. 10 k. Men aner ikke hvad der er bedst?? Håber i kan hjælpe mig lidt på spor.. Og på forhånd tak.
Nåårh okay.. :D For jeg har nemlig også kigget meget på 40w4000 til lidt over 10k og 40x3500 koster jo alligevel 5 - 6k mere.
Men hvad så?? Er den fed den SONY KDL-40W4000? For syns den lyder interessant?? Altså hvis du har set den? Eller hvis der er nogle af jer andre der har??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41404
Der er op til flere tråde om W4000 her i forum. Du bør nok kigge lidt i dem først.
Af Elwis
#41405
yakken skrev:
Elwis skrev:Puh, ved det sgu ikke lige. Det er ret nyt Vi fik det installeret i marts måned. Men mener at de tv boksen er tilsluttet vores gamle tv med scart. Kan ikke lige se det nu, da jeg er på arbejde... Hvad skal jeg kigge efter??
Kig bagpå boksen og se hvilke stik den her. Du kan se en oversigt over mulighederne her:
http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#11
DU må lige hjælpe mig lidt.. :-) Min er også en motorola. Den har som sagt scart, og så har den følgende stik.:

-Video (et gult stik, måske minjack)

-S-video (lidt større sort stik)

-SPDIF (et rødt, måske minijack)

-Så har den 2 audiostik i mini jack, hvid(L) og rød(R).

-En USB indgang i siden, hvor der ikke står noget?

PÅ forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41407
Hvordan i alverden slutter du den til dit nuværende TV? Har den ikke engang scart?

Video og SPDIF skulle gerne være RCA stik og ikke mini-jack. Der er vel en leder udenpå stikket (dvs. en metal kant rundt om) og så et hul til selve signalet? Det samme skulle være tilfældet med L/R udgangene.
Af Elwis
#41410
yakken skrev:Hvordan i alverden slutter du den til dit nuværende TV? Har den ikke engang scart?

Video og SPDIF skulle gerne være RCA stik og ikke mini-jack. Der er vel en leder udenpå stikket (dvs. en metal kant rundt om) og så et hul til selve signalet? Det samme skulle være tilfældet med L/R udgangene.
Jojo, den har scart. det står også i det forrige indlæg, men skidt nu med det. :-)

Jo, der sådan en metalkant rundt om, og den ligner audio udgangene. Synes bare det lignede minjack, men ved ikke bedre... ;-)

Men hvordan står det til for mig med tv signal, og hvad sal jeg kigge efter på mit nye tv??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#41415
Alle fladskærme har scart-tilslutninger og din boks må nok betegnes som "aldrende" i den sammenhæng. Den kan dog sluttes til alle de skærme der er foreslået indtil nu, men husk på at signalkvaliteten kun er 720x576 punkter, hvor et fladt TV mindst kører ved 1366x768 for LCD TVenes vedkommende. Din boks tillader ikke HD materiale hvis den ikke har HDMI udgang eller komponent.