Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THXTEX
#4364
Hej alle,

Jeg var lige i den lokale Electric City, som nu sælger Samsung LE32R51 til 9999,-.
Men sælgeren fablede om at jeg ikke skulle købe TV'et uden også at købe en DVD+HD optager og så forbinde dem via HDMI, da det giver det bedste signal idet recorderen upscaler det og overføre det som progressivt signal.
Alternativt kunne jeg vente på en boks som de får om en måneds tid, som er en ekstern tuner med indbygget upscaler.
De to nævnte ting anbefalede han til ALLE LCD TV.

Har han ret?

Jeg tolker det han fortæller som at den indbyggede scaler i TV'et er noge skrammel (eller han vil sælge noget mere). Han fortalte i det mindste at de havde fået mange klager over kvaliteten af billedet på mange LCD'er.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4437
Den eksterne opsklarer er indbygget i flere apprater, der bruger en HDMI indgang og det har da sin effekt. Det kommer naturligvis meget an på hvilket produkt der er tale om og den indbyggede scaler i et Tv kan sagtens være bedre end den eksterne i en billig DVD/HDD med HDMI udgang.

Der er imidlertid bokse som kun fungerer som eksterne scalere. De billigste mener jeg ikke er noget man skal samle på, men de dyrere bokse er virkelig lækre. De koster da også let 6-10 tusind, og det vil nok være lidt overkill til et Samsung LE32R51.