Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kirling
#357797
Hej Forum.. jeg har Samsung 82” men overvejer kraftigt at opgradere til dette tcl..

Da det er 4 år nyere er det så ikke en opgradering på alle områder?

Er specielt træt af at se fodbold på mit Samsung :(

Der bliver også set meget film og gamet
#357800
Ps. Jeg er ikke interesseret i at give hverken 30,40 eller 50.000 kr for et TV, derfor tænker jeg et 98” på tilbud til 16.000 er et godt køb og så kan jeg se at opdateringshastigheden burde være god til sport og spil ??
#357803
Ja jeg har godt læst den. men hvis jeg nu skal sammenligne direkte med mit Samsung så vil jeg bare ikke gå ned på billede kvalitet, jeg har Sonos soundbar så lyd i tv’et betyder ikke så meget. TCL burde være Bedere til sport men hvad med film?

Mit Samsung er kant belyst hvor tcl er direct belyst.. hvad er forskellen ?
#357806
Det er ikke et top-of-the line Tv - men det var Q60R jo heller ikke. Tror ikke du skal regne med nogen større forbedring udover fornøjelsen ved det større skærmareal.

Kantbelysningen var først og fremmest en løsning på ønsket om tynde skærme. Bagbelysning er de senere år er regnet som en bedre teknologi især med HDR's indtog, da man potentielt kan tænde og slukke for dele af skærmen og dermed fremhæve lys og mørke mere præcist. Men da p745 som det af anmeldelsen bruger "global dimming" opnås den fordel reelt ikke.
#357824
Kirling skrev: 29. mar 2024, 11:36 og så kan jeg se at opdateringshastigheden burde være god til sport og spil ??
Du skal ikke forvente at et TV pludselig bliver bedre til at se sport, blot fordi det har en højere opdateringsfrekvens, med mindre du har noget kildemateriale, der understøtter det...
#357827
Supergris skrev: 29. mar 2024, 23:51
Kirling skrev: 29. mar 2024, 11:36 og så kan jeg se at opdateringshastigheden burde være god til sport og spil ??
Du skal ikke forvente at et TV pludselig bliver bedre til at se sport, blot fordi det har en højere opdateringsfrekvens, med mindre du har noget kildemateriale, der understøtter det...
Der hvor jeg håber det bliver bedere er (fodbold) håber jeg slipper for den “skygge” langs bolden der er konstant.. som jeg forstår det er det vel lige præcis det der bliver bedere? Som jeg kan se så har mit Samsung 60Hz men TCL har 144Hz - eller misforstår jeg?? O-O
#357831
I den sammenligning jeg har lagt ind tidligere i tråden kan du se at begge TV har variabel frekvens/understøttelse/geometri. Den primære forskel er at Samsung TVet er kantbelyst og TVet fra TCL er bagbelyst.