Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af henrik.yde
#357570
Jeg afskriver ikke (helt) Samsung, men de er længere nede på min liste over anbefalinger. Pga OS, Tizen, og manglende Dolby Vision. Og derudover har jeg ingen tillid til mærket længere pga denne artikel:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1709722254
I skrivende stund er prisen på G2 dog steget en lille smule, og hvis G3 kommer ned omkring samme pris, vil det selvfølgelig også være en anbefaling.
Tidligere i tråden skriver du at du vil tage S94C fremfor G2, lidt længere nede i tråden, skriver du så at du personligt vil gå efter G3. Så hvad mener du egentlig ??
#357576
henrik.yde skrev: 20. mar 2024, 10:46 Jeg afskriver ikke (helt) Samsung, men de er længere nede på min liste over anbefalinger. Pga OS, Tizen, og manglende Dolby Vision. Og derudover har jeg ingen tillid til mærket længere pga denne artikel:
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1709722254
I skrivende stund er prisen på G2 dog steget en lille smule, og hvis G3 kommer ned omkring samme pris, vil det selvfølgelig også være en anbefaling.
Tidligere i tråden skriver du at du vil tage S94C fremfor G2, lidt længere nede i tråden, skriver du så at du personligt vil gå efter G3. Så hvad mener du egentlig ??
Jeg mener det, jeg skriver: At jeg vil tage S90C/S94C fremfor G2 og G3 fremfor S90C og G2. :-)

G3 > S90C/S94C > G2
Af LarsSF
#358270
Hej alle,

Mange tak for jeres indspark.

Jeg tænkte, at jeg lige ville give en melding tilbage, og jeg endte med at købe et TCL75C845 der var på tilbud i Elgiganten til 11,5K. Jeg afventede egentlig at prisen på 65" hos Komplett kom ned omkring 8,5K igen (har den været nogle gange), men så kom prisen her på 75" mig i forkøbet.
Indtil videre er vi meget tilfredse. Der har dog været en enkelt gang hvor alle apps og alt i fjernsynet reagerede rigtig langsomt, men ved et tilfælde fandt jeg ud af, at det hjalp at trække strømmen fra fjernsynet, og slutte det til igen.
Af PeterD
#358271
Spændende vælg.

Forhåbentlig får du meget for pengene og dejligt at I er tilfredse (så langt)!

CSoT (China Star Optoelectronics) fra kinesiske TCL ligger desuden i alle Samsungs LCD/QLED/Neo QLED skærme fremover)
Af koden
#358276
Philips 708 eller LG B3
begge til 10990kr. pt.

Hvad skal man vælge?

WebOS i LG kender jeg ikke.

Er det bedre end android i philips ?

Billede er vel det samme gode OLED kvalitet?
Af jkn789
#358277
Web os i LG bliver opdateret i 5 år. Google tv i Philips vil blive ved med at blive opdateret, men det går tilgængelig langsomt, og kan virke lidt træg at navigere rundt i.
Synes ikke du skal lade smart tv delen bestemme hvilket tv du vælger, en Apple tv boks eller separat Google tv kan altid tilkøbes, og vil give en bedre kvalitet af streaming.

Bruger Henrik Yde må gerne byde ind med hans mening, da han har erfaring med Philips tv.

men det er begge udmærkede tv til en god pris.
Philips har ambilight hvis man kan lide det, men kræver lidt afstand til væggen for at få det bedste resultat.
Af henrik.yde
#358279
Hej, ja, det er korrekt. Jeg har haft en 3-4 TV fra Philips siden 2017. Og fortsætter også med dette, da jeg er en stor fan af Ambilight. Jeg synes at Android/Google TV er blevet hurtigere at arbejde med, hvilket (sikkert) skyldes at OS er blevet udviklet + at de nyeste TV har fået bedre hardware for at kunne følge med. Billedkvaliteten er stort set identisk/ens på de 2 TV. Bemærk dog lige, at for 1000kr ekstra kan man få 65OLED808, som har OLED EX panelet. Jeg synes også at byggekvaliteten er en tand bedre på Philips, og iøvrigt også Sony. Mit første TV fra Philips var et 55pos901F som blev byttet efter knap 2 år pga burn-in. Og siden har jeg ikke haft problemer. Mit næste TV bliver nok et 77 tommer af nyeste årgang, hvis prisen ellers bliver rimelig.