Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357420
Hej,

Jeg har en lidt mindre stue hvor jeg skal have et mindre skærm (grundet plads) og har tænkt på Phillips modellerne fordi deres ambilight kan give følelsen af en større skærm.

Jeg kan sku' ikke rigtig blive enig med mig selv om jeg skal købe en 908 som har den bedste skærm + 80w højtaler, eller smide pengene efter den billigere 708 og så sætte eksterne højtalere på (som jeg allerede har i den rigtige stue, ie. soundbar og subwoofer).

Hvad tænker i?

/C
#357426
Det er et TV til en lille stue imellem teenage-værelser. Der er en dør til den ene side, samt et elklaver der obstruerer, så der er kun lige plads til ca. 55 (og bliver måske endda for stort).
Vi har to 65" (en OLED og en ældre LCD) og en projektor i kælderen.. så mangler ikke skærmareal.. jeg tænker bare på den mest optimale løsning for denne placering.
#357436
908's bedre skærm skal først og fremmest være det, du betaler de 5.000 ekstra for.

908 har ganske vist en bedre og mere avanceret Ambilight med individuel styring af LED m.m (mod gruppestyring på 708).

Men som Hans123 skriver, så kan du ikke rigtig udnytte det, hvis der ikke er noget vægplads over og til siderne af skærmen at projicere det ud på.

Højttalerne i 908 er i øvrigt 3.1 kanal (3x2 front + sub), mens det er alm. 2 kanal på 708 (2x2 front). Så der får man også lidt ekstra for pengene, men nok ikke noget, der kan retfærdiggøre de 5.000 kr. oveni i 708's pris.