Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Den uvidende
#356829
Hej
Jeg skal købe et TV i 55" - ikke til spil eller fodboldkampe - bare et helt "almindeligt" og godt TV og har flg. spørgsmål:

1. Jeg tænker umiddelbart et Samsung, men kan det anbefales og er Hisense et godt mærke?

2. Kan jeg gå efter et med 60hz eller skal det være 120hz?

3. Skal det være et OLED, QLED eller...?

3. Kan I anbefale et godt TV til max 7-8000 kr.?

På forhånd tak :)
Af jkn789
#356833
hvordan modtager du dit tv signal? Er det kabel tv eller streaming?
Af George1
#356834
Hvor langt sidder du fra skærmen du får meget mere for pengene ved at gå op til 65.
Lige nu er et dårligt tidspunkt at købe, jeg ville vente på gode bud fra Samsung OG TCL, burde komme gode bud inden for 4 måneder, når de nye modeller har ramt markedet, og man skal af med de gamle modeller.
Af PeterD
#356835
Den uvidende skrev:Hej
Jeg skal købe et TV i 55" - ikke til spil eller fodboldkampe - bare et helt "almindeligt" og godt TV og har flg. spørgsmål:

1. Jeg tænker umiddelbart et Samsung, men kan det anbefales og er Hisense et godt mærke?

2. Kan jeg gå efter et med 60hz eller skal det være 120hz?

3. Skal det være et OLED, QLED eller...?

3. Kan I anbefale et godt TV til max 7-8000 kr.?

På forhånd tak :)
QLED er, hvis du ikke ved det, skåret ind til benet, samme teknologi som LCD, inden sælgerne fylder alt for meget i salgstalen.

Du får nok mest hos TCL, Hisense, Sony, LG, Samsung og Philips.

65" OLED koster iøvrigt omkring de 15.000. LCD kan gøres for 7300 kr i 65"

https://www.boligcenter.dk/elektronik/t ... ricerunner

Men man kan jo altid prøve at presse prisen en smule hos sælgerne i butikken.

Samsung køber i øvrigt deres LCD/QLED paneler af kinesiske TCL og har brugt dem de sidste 2 år i deres modeller.
Af Supergris
#356894
Nu er det jo 55", trådstarter spørger til!

Lige nu er ikke det bedste tidspunkt at købe et TV på, da januarudsalget er ovre, men mon ikke der dukker nogle gode tilbud op i løbet af de næste par måneder?

Dit budget burde faktisk kunne række til et TV i den øvre klasse, så behøver du ikke tænke nærmere over specs., men hvis det er muligt, vil jeg anbefale dig at vente et par måneder, da priserne forventes at dykke ret kraftigt...