Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356768
Ja, som ovennævte kommentar siger....din normale reklamations periode er desværre udløbet.

Så medmindre du har købt tv'et med et betalings kort som tilbyder yderliger dækning(f.eks. 1-2 år ekstra, via køb med et MasterCard) eller du har en elektronik forsikring, så har du desværre ingen muligheder for at få hverken dækket tab eller tilskud til et nyt tv.

Du kan selvfølgelig prøve den "gratis mulighed", at se om du evt. kan opnå en form for sympati hos en sælger hos Elgiganten, og se om de er villig til at hjælpe dig videre til en løsning, hvor de viser dig et vist hensyn....som de ikke er forpligtet til at udvise.
Forsøger du med dette, vil jeg nok anbefale at pakke den sure/utilfredse attitude væk og istedet prøve at spille på "offer" kortet og henvise til at tv'et ikke holdt meget længere end reklamations perioden og "det er derfor synd for dig"! ;-)

Og har du evt. behandlet tv'et uhensigtsmæssigt(pga uvidenhed). F.eks. ved at have det tilsluttet en stikdåse som slukker helt for strømmen til tv'et(for at spare strøm), så at det ikke kan lave skærm-rens når det står i standby....ville jeg nok prøve at udelade fra samtalen. Og så undgå dette, hvis du køber et nyt TV som også er et OLED!

Har set en del ejere af OLED TV begå denne fejl og ikke forstå hvorfor, at deres OLED tv får panel problemer før alle andre! ;-)

Edit: Men der bliver produceret OLED TV i millionvis, og ind imellem vil der jo nok være en "sorte-per" model, som tilfældigvis har fået nogle komponenter med en lavere levetid/kvalitet end gennemsnittet. Og det er jo bare sort uheld, hvis man er den kunde som har fået en af disse.
Men igen, du kan forsøge at bruge dette til at spille "offer kortet" overfor ELgiganten. Og igen....ikke sikkert det giver pote, da Elgiganten ingen forpligtelser har efter de 2 års reklamtions tid er overstået....men nogen gange, er man heldig at få "et-eller-andet" ud af at tale sin sag! :-)
Senest rettet af Mr.DJ 4. feb 2024, 16:17, rettet i alt 1 gang.
#356779
Kør en manuel "skærmrens", så er problemet højst sandsynligt løst.
Og dog ..., kan se der er tale om en tynd linje hele vejen ned, men det er forsøget værd; desværre ligner det en defekt...
#356786
Hov min fejl ! Den er købt 30.07-2022 ! Så der er reklamation .. men dækker reklamationen dette ??

Og nej jeg vil absolut ikke mene jeg har behandlet tv’et dårligt, det er blevet sat op og aldrig flyttet på ..

For at være ærlig , så vil jeg tro det har været der hele tiden , fordi jeg har ikke brugt tv’et super meget i starten, og har for det meste kun set mørke scener på tv’et ..

Tak for jeres indput !
#356787
tcwarburg skrev: 5. feb 2024, 14:33 Hov min fejl ! Den er købt 30.07-2022 ! Så der er reklamation .. men dækker reklamationen dette ??
Ok, ja så er det jo pludselig en HELT anden situation.

Det ligner at strømmen til den vertikale række af OLED dioder er forsvundet. Og er derfor en reel fejl.

Måske/måske ikke- kan man være heldig at fejl kan "gå i sig selv" ved at udsætte tv'et for diverse ting(i gamle dage var en af metoder at "slå" på tv'et ;-) ).

Men ulempen kan blive, at fejlen kan komme tilbage senere, hvor garantien så måske er udløbet.

Så hvis jeg var dig, ville jeg finde Elgiganten's email til kundesupport og vedhæfte billedet med den lodrette stribe af OLED dioder der ikke lyser. Samt vedhæfte din købs kvittering.

Så burde den ikke være meget længere....måske de lige stiller nogle opfølgende spørgsmål, men tænker du får en bytter eller bliver tilbudt en service reparation af panelet.

Håber ikke du har smidt embalage kassen bort, hvis du skal indlevere tv'et! ;-P
#356788
Man kan også starte med at ringe til LG's egen service. Så undgår man at skulle diskutere med en elmutant, da det i sidste ende er producenten som skal godkende, om noget er dækket af garanti eller ej.
Hvis der så er nogle problemer hos producenten, kan man evt klage til butikken bagefter, og se om de kan presse på for en løsning
#356789
@ Mr.Dj Det var osse lidt min tanke/frygt, ville fejlen forsvinde hvis jeg rykkede på tv'et 😅 og så turen til Elgiganten ville være "spildt" ... Så jeg gjorde som HrJensen1 skrev, jeg kontaktede LG kundeservice, de ville gerne lige se billeder/film af fejlen , så de ville hurtig lige kigge og så sende en teknikker ud til mig, ( men af hvad jeg forklarede så sagde de det umiddelbart er en fejl på tv'et )

Jeg vil da lige opdatere hvad der sker med sagen ... :)
#356812
HrJensen1 skrev: 5. feb 2024, 17:17 Man kan også starte med at ringe til LG's egen service. Så undgår man at skulle diskutere med en elmutant, da det i sidste ende er producenten som skal godkende, om noget er dækket af garanti eller ej.
Hvis der så er nogle problemer hos producenten, kan man evt klage til butikken bagefter, og se om de kan presse på for en løsning
Den løsning vil jeg så ikke anbefale.
Altid gå igennem stedet man har købt varen, det er dem der skal opfylde de to års reklamationsret.
For hvis du går direkte til LG og du får byttet TVet så har du ikke nødvendigvis noget garanti eller reklamationsret.
Går du derimod til Elgiganten og det bliver byttet til et nyt, så starter der en ny reklamationsperiode på 2 år.
#356820
donfrankie skrev: 7. feb 2024, 08:24 Den løsning vil jeg så ikke anbefale.
Altid gå igennem stedet man har købt varen, det er dem der skal opfylde de to års reklamationsret.
For hvis du går direkte til LG og du får byttet TVet så har du ikke nødvendigvis noget garanti eller reklamationsret.
Går du derimod til Elgiganten og det bliver byttet til et nyt, så starter der en ny reklamationsperiode på 2 år.
Sikke noget vrøvl - uanset hvem der reparerer eller bytter, gælder garanti og reklamationsret.
#356821
HrJensen1 skrev: 7. feb 2024, 19:41
donfrankie skrev: 7. feb 2024, 08:24 Den løsning vil jeg så ikke anbefale.
Altid gå igennem stedet man har købt varen, det er dem der skal opfylde de to års reklamationsret.
For hvis du går direkte til LG og du får byttet TVet så har du ikke nødvendigvis noget garanti eller reklamationsret.
Går du derimod til Elgiganten og det bliver byttet til et nyt, så starter der en ny reklamationsperiode på 2 år.
Sikke noget vrøvl - uanset hvem der reparerer eller bytter, gælder garanti og reklamationsret.
Selvom du har ret, så er der stadig nogle ikke uvæsentlige faktorer.
Hvis du som forbruger får repareret en skærm, så vil du på de reparerede dele have "fornyet" din reklamationsret.
Vælger du at gå direkte til producenten, så vil der ingen dokumentation være for tidligere udførte reklamation hos den virksomhed du oprindeligt har købt dit produkt ved. Derved vil du - hvis du i fremtiden løber ind i yderligere problemer med dette - ikke kunne gå direkte til denne, uden selv at stå med dokumentationspligten for den udførte reklamation.

Kærlig hilsen en "Elmutant" (Kan vi ikke lige hæve niveauet, og droppe øgenavnene i fremtiden, så vi alle kan være her?)
#356822
HrJensen1 skrev: 7. feb 2024, 19:41
donfrankie skrev: 7. feb 2024, 08:24 Den løsning vil jeg så ikke anbefale.
Altid gå igennem stedet man har købt varen, det er dem der skal opfylde de to års reklamationsret.
For hvis du går direkte til LG og du får byttet TVet så har du ikke nødvendigvis noget garanti eller reklamationsret.
Går du derimod til Elgiganten og det bliver byttet til et nyt, så starter der en ny reklamationsperiode på 2 år.
Sikke noget vrøvl - uanset hvem der reparerer eller bytter, gælder garanti og reklamationsret.
Hvem skal du da gå til?
Elgiganten som ikke har nogle papirer på de er lavet noget på reklamationsretten?
Eller LG som gør det på en garanti som ikke automatisk bliver fornyet.
Når du køber en vare hos en forretning, så er det hos dem du har reklamationsretten, ikke producenten.