Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lynggaard
#356663
Jeg er på udkig efter et nyt TV-setup men er i tvivl hvordan jeg best forbinder mine enheder i fremtiden.

I øjeblikket er de alle forbunder til min receiver som så har et kabel op til fjernsynet. receiveren er gammel og har selvfølgelig ikke noget af de nye HMDI features eller eArc (kun arc).

Så hvis jeg gerne vil tilkoble PS5, Xbox series X, Nintendo switch, Chromecast/apple TV. Hvad gør jeg så bedst når de fleste TV max har 4 porte ind.

Jeg har umiddelbart 3 muligheder.

1. Et TV med 4 input plus en eArc port. Forbind alt til TV og så TV til receiver.

2. En reciever med alle de n'dvendige HDMI feature til at håndtere PS5+Xbox, og 4 porte ind.

3. Sæt PS5 og XBOX i de gode HMDI porte på TV'et, og brug eArc til receiver. Nintendo & chromecast I reciever og en kabel fra receiver til TV.

hvad gør man? O-O
Af Supergris
#356680
Det er helt op til dig selv.
Alternativet er ikke at have alle enheder tilsluttet på samme tid, eller prioritere de enheder der har gavn af HDMI 2.1, hvis du køber ny receiver, som du lægger op til...

Husk, du vil ikke opnå fuld båndbredde på lyden, hvis du tilslutter eARC til en receiver, der kun har ARC, da det kræver hele kæden understøtter det, så du vil ikke kunne udnytte HD-lydformaterne; om du vil kunne høre forskel kommer helt an på kvaliteten af dit udstyr...

Det er muligt at ændre i sit indlæg, så du kan ændre "enhader" til "enheder".