Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af YES
#356433
Samsung kundeservice:
‘Ingeniøren har nu set dette igennem, og konklusionen er:
Desværre har vi ikke disse data lokalt, og det er grunden til, at det ikke kommunikeres på Samsung.com.’

Jeg er i kontakt med Samsungs kundeservice, som endvidere svarer:
‘Det har vi ikke mulighed for at oplyse.’

Jeg er lidt i chok :-/
Af YES
#356450
Efter at have presset Samsung får jeg stadig samme sløje svar:

‘Vi har nu fået svar tilbage fra vores ingeniør, som har gennemgået sagen og den rapporterede fejl.
Ingeniøren har nu set dette igennem, og konklusionen er
vi kommunikerer desværre ikke noget som helst omkring hvilke type paneler der sidder i vores LED paneler.

Derfor kan vi ikke oplyse det.’

Er det normalt at producenter ikke vil oplyse hvilket panel der sidder i deres TV?
#356453
YES skrev: 17. jan 2024, 10:31 Efter at have presset Samsung får jeg stadig samme sløje svar:

‘Vi har nu fået svar tilbage fra vores ingeniør, som har gennemgået sagen og den rapporterede fejl.
Ingeniøren har nu set dette igennem, og konklusionen er
vi kommunikerer desværre ikke noget som helst omkring hvilke type paneler der sidder i vores LED paneler.

Derfor kan vi ikke oplyse det.’

Er det normalt at producenter ikke vil oplyse hvilket panel der sidder i deres TV?
Ha-Ha.

Hvad er det dog for et svar!

:-D

De ved ikke hvilke panel der sidder i skærmen.

Lukket som en østers.

Hvad gør man så nu ?
Af YES
#356459
Til dem der skulle være interesseret, så har jeg netop kontaktet den tyske Samsung kundeservice, som straks svarer:

‘Es handelt sich um ein VA Display.’

Så QN90B bli’r solgt med et VA panel. Spurgte ind til den specifikke model, der også sælges i DK.
#356465
YES skrev: 17. jan 2024, 16:10 Til dem der skulle være interesseret, så har jeg netop kontaktet den tyske Samsung kundeservice, som straks svarer:

‘Es handelt sich um ein VA Display.’

Så QN90B bli’r solgt med et VA panel. Spurgte ind til den specifikke model, der også sælges i DK.
Noget som Samsung Danmark åbenbart ikke vil, eller kan svare på ?

Er de bange for spionage eller kender de ikke deres egne produkter ?
Af YES
#356519
Nej, det har jeg faktisk ikke fået gjort endnu.

Kan mærke at det TCL 85’’ frister lidt. Særligt fordi I alle taler så pænt om det.

Kan godt lide at det har Google TV og Dolby Vision, men kan rent æstetisk bedre lide Samsungs profil.

Men først og fremmest er jeg ret så meget i tvivl om 85’’ bliver for stort, når jeg ‘kun’ sidder 2,50-2,70 m. fra skærmen.

Hvad siger Jeres erfaringer?
#356526
Kommer an på hvem du spørger, for mig personligt er 75 " fint på den afstand, mens andre vil hævde det er spot on med 85 "men vær opmærksom på at alt bliver blæst op på så stor en skærm også evt svagheder i signalet, især når du er vant til en noget mindre skærm,
men som sagt ville jeg gå med 75" på 2,5 meters afstand.
#356530
YES skrev: 21. jan 2024, 15:10 Tak for input.

Jeg er vant til 120’’ lærred men med en +10 år gammel HD-projektor på 4,5 m. afstand. Tror dog også 75’’ er fint med den nye afstand.
Håber lige du følger op på kvaliteten af din nye skærm når du har valgt, den for dig, bedste model og størrelse.

Lidt spændt på hvad du syntes om kvaliteten af det hele.