Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af YES
#356534
Det skal jeg nok gøre. Der kommer dog til at gå halvanden måneds tid. Skal lige på plads i min nye bolig. Jeg er endt med at bestille Samsung’en selv om TCL’en også fristede.
#356543
YES skrev:Det skal jeg nok gøre. Der kommer dog til at gå halvanden måneds tid. Skal lige på plads i min nye bolig. Jeg er endt med at bestille Samsung’en selv om TCL’en også fristede.
Fair nok.

Det "kendte" vejede højest. Held & Lykke og formendtlig godt valg.

Ser frem til en ærlig anmeldelse.
Af YES
#358132
Som lovet kommer hermed en opdatering.

Det tog lidt længere tid end ventet at få pakket TV ud og hængt op med slim fit, men nu hænger det der.

Størrelsesmæssigt er jeg fint tilfreds. Billedmæssigt har jeg forsøgt at kalibrere ud fra RTINGs anbefalinger: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsu ... d/settings
men synes ‘film’-tilstanden giver personer et gulligt skær i ansigtet ved close ups (på Netflix). Indstillede det herefter til ‘dynamisk’ og her er der fuld power på lysstyrken, men føler ikke at billedet er helt så ‘korrekt’. Jeg skal nok prøve at pille lidt mere ved indstillingerne for at få mit foretrukne billede.

Hvis I har anbefalinger, så kom endelig med dem :)

Forresten, så forsøgte jeg at bruge min Chromecast for Google TV, men af uransagelige årsager har den svært ved at opnå optimalt WiFi-signal, så pillede den af igen og bruger Samsungs apps ind til videre. Overvejer kraftigt at investere i et Apple TV, men ved ikke rigtig om det kan betale sig.
#358187
At prøve de forskellige indstillinger for farver, vil ofte kunne ændre farverne, så de bliver mere naturlige at se på.
Det er meget simpelt og ikke farligt....