Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af haasum
#356144
Hej alle sammen. jeg har et lg tv i sommerhuset som trænger til en udskifter, det skal være 55"" jeg ser ikke sport på det, men kun streaming film og serier, jeg er helt på herrens mark mht hvad jeg skal købe har kigget på det her https://www.pricerunner.dk/pl/2-3207513 ... Flatpanels og det må gerne være noget i den dur.. er der nogle der kan komme med nogle bud ? det maks 6000 kr :D
Af henrik.yde
#356148
Får hug ?? Hvor læser du det ? Iøvrigt bør man hverken vælge eller fravælge et TV pga dets smarttv system. Jeg foretrækker dog selv Android. Det primære må jo være billedkvaliten, ellers er det jo bare at tilslutte en ekstern boks, såsom AppleTV, Android, eller lign.
Af henrik.yde
#356168
LarsCJ skrev: 4. jan 2024, 19:06 Det er ikke et Android/Google Tv - men Philips' eget crap OS (hed vist Saphi tidligere). Helt berettiget kritik.
Uanset TVets OS, så er det vel billedkvaliteten der er den afgørende faktor. Og derudover ville jeg være yderst forsigtig med at kritisere noget jeg slet ikke har set. Alt andet ville jo være useriøst. :)
Og ellers er det jo nemt at tilslutte en Chromecast med Google TV.
Af henrik.yde
#356169
Supergris skrev: 4. jan 2024, 16:56 Du kan blot følge dit eget link til Elgiganten, og trykke på brugernes anmeldelser...
Jo såmænd. Har skam set det, men var nu nysgerrig efter at vide om det nu også var der trådstarter havde sin info fra🤔
Af Supergris
#356170
Bevares... :)
Én ting jeg undrer mig over, er, hver gang du anbefaler et TV, er det næsten konsekvent et Philips, dog er TCL også at finde på det seneste; er dette tilfældigt?
Dette er ikke ment som kritik, da det ofte er helt korrekt, synes blot det er lidt spøjst...
Af henrik.yde
#356171
Jeg synes at på det seneste, så har der været flere gode Philips TV at anbefale, pga et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet. Jeg fik selv mit første Philips Android (OLED) i 2016. Jeg fik det dog ombyttet på garantien til en nyere model pga Burn-in. Jeg har efterhånden set mange af modellerne i butikkerne, og er nu også begyndt med TCL. Før i tiden stod der kun Panasonic i hovedet på mig. Og senere Sony. Jeg kigger ofte på tilbudssiden her på sitet, og finder som regel anbefalingerne der. Måske er jeg med tiden også gået hen og blevet lidt " mærkevare miljøskadet". Philips er ihvertfald det mærke jeg ved mest om pt. Og helt upartisk er man vel heller ikke. Det er nok lidt ligesom med vores biler, hvor vi jo også har vores favoritter. Jeg bliver jævnligt smådrillet af kollegaerne/vennerne pga min passion for Nissan Qashqai, men det er jo en anden historie. Jeg synes også at det er blevet sværere at finde et godt TV til en fornuftig pris, end for bare 1-2 år siden. Og der må gerne grines, men Ambilight kan jeg slet ikke undvære.