Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356001
hej alle.
min g3 får gradvist sløret/forringet billedkvalitet,
problemet er med atv, ps4, ps5 og når jeg streamer direkte
på fjernsynet. alle " kunstige billed forbedrings " indstillinger er slået fra, det på alt fra isf mørkt rum til biograf og billedmaker mode. har 3 forskellige atv, købt nye 3 lags skærmede hdmi kabler, taget fjernsynet ned af væggen for at adskille strømkable fra signal kabel, skiftet internet udbyder til stabil forbindelse ( mellem 400-600 mbit ).
jeg streamer netflix disney hbo prime skyshowtime atv osv.
problemet er ligegyldigt hvad jeg streamer eller hvor signalet kommer fra.
har læst et sted at lg selv skruer ned for et eller andet for at forlænge levetiden/garentien...
er der nogen der kan gi et godt råd.... :( :D :D
#356006
Det lyder ikke betryggende - Jeg modtager selv en G3 sidst i Januar, så jeg lytter lige med på tråden.
har læst et sted at lg selv skruer ned for et eller andet for at forlænge levetiden/garentien...
Mon ikke du tænker på auto-dimming? - Den feature skulle være ændret i en firmware update, se evt. HDTVTest's video om emnet.



Tjek at du har nyeste firmware

Måske der er tale om en defekt, det kan være et forsøg værd at snakke med LG?
#356007
har nyeste opdatering 03.20.17 så er ret sikker på det ikke er auto-dimming,
desuden er det også ved lyse og mellem lyse scener.
udfordringen er når problemet opstår langsomt tror jeg det er noget jeg bilder mig ind.
men så lige pludselig bliver billedet så perfekt ( som det faktisk altid skal være ) at man sidder og savler....
problemet opstår både ved sdr ,hdr og dolby vision.
#356013
nogle gange 3-4 timer , andre gange 2-3 dage eller mere....
og lige for at slå fast....det er ikke at det gør billedet mørkere, men billedet bliver sløret,uklart,mudret, og det sker uden jeg har lavet ændringer i indstillingerne....
#356015
Tucky skrev: 26. dec 2023, 13:38 nogle gange 3-4 timer , andre gange 2-3 dage eller mere....
og lige for at slå fast....det er ikke at det gør billedet mørkere, men billedet bliver sløret,uklart,mudret, og det sker uden jeg har lavet ændringer i indstillingerne....
Kan du lægge et billede op af det, for det lyder godt nok mærkeligt og som en decideret fejl/defekt. For billedet burde aldrig blive sløret,uklart,mudret højst dimmet lidt ifbm mere statiske billeder.

Fedt TV ellers :)
#356017
ja det er et fantastisk tv når det kører som det skal, jeg har prøvet at ta billeder men det er utroligt svært at se forskel , måske fordi billedet fra en 55" bliver komprimeret størrelses mæssigt ned til tablet,pc og lignende. ser om jeg kan ta nogle hvor det bedre ses....
😎
#356220
3 dage siden g3 blev opdateret til version 03.30.60 og samme problem.
for en time siden begyndte det igen at køre perfekt. har taget et billed og når det bliver
sløret igen tager jeg et mere at samme scene. skal så lige i mellemtiden hitte ud af hvordan
og hvor man lægger det op/på...
#356224
Det lyder som noget du bilder dig ind eller også har du en defekt skærm.

LG kan ikke bare drosle bevidst ned for billedkvaliteten dynamisk som du beskriver det. Der ville lyde et ramaskrig og være et direkte PR-mareridt.

Der er 3 forklaringer.

1) Det er noget du bilder dig ind

2) Der er et eller andet i opsætningen som ikke er, som det bør være

3) Din skærm er defekt
#356227
Er det ved scene/klip skift at alt ikke står lige skarpt men sådan er det optaget, kan du ikke se den samme udsendelse og se om det kommer på samme sted/tid, hvis ikke må det næsten være tv eller din forbindelse der laver numre.
#356245
det er ekstremt tydeligt at det ikke er indbildning. der er en verden til forskel på billedkvaliteten.
fejlen kan opstå mens jeg ser " whatever " uanset signal kilde og uanset hvad format.
når det sker kører jeg hastigheds test på netforbindelsen og den har aldrig været under 450 mbit. sker også på blu-ray og atv. har lige indstillet efter youtube videoen
LG G3 / C3 / B3 OLEDs Optimized Settings for SDR / HDR / DV for Movies & Gaming - 1 Hour FULL SETUP af p40l0.
stort set alle der bruger disse indstillinger stor roser dem. håber det virker og det " kun " var indstillet forkert...
#356385
Ved ikke om det er opdateringen eller indstillingerne beskrevet tidligere i tråden
Der virker, men perfekt og utroligt flot billed 8 dage i træk nu , . Krydser finger for udfordringen er løst…Tak til alle for råd og input…😎😎