Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355694
Hej alle sammen
Er på udkig efter et 65" Tv til en fair penge ca max 6000 kr men synes det svært at finde paneler med minimum 120 hz når der er tilbud de som regel altid 60hz.
Kan se de har nogle enkle på tilbud hos Elgiganten hvad ville i anbefale?
Samsung
Samsung
signal-2023-12-07-09-06-27-096.png (323.1 KiB) Vist 1886 gange
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... ifications
Sony
Sony
signal-2023-12-07-09-06-27-725.png (292.19 KiB) Vist 1886 gange
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 023/608094
#355696
Altid godt at skrive hvad dine behov er når du søger råd , hvis du søger det bedste billede er det Sony.
Er du til et slankt flot tv der er god til at modstå refleksioner må det være fordel Samsung.
Hvis du har en ekstern boks er styresystem næsten ligegyldigt, ellers er det om du vil have Android (Sony) eller Tizen ( Samsung)
PS. Jeg ville holde mig langt væk fra LG grundet IPS panel og også gå efter et tv der kan mere end de 60 hertz.
#355700
George1 skrev: 7. dec 2023, 11:12 Altid godt at skrive hvad dine behov er når du søger råd , hvis du søger det bedste billede er det Sony.
Er du til et slankt flot tv der er god til at modstå refleksioner må det være fordel Samsung.
Hvis du har en ekstern boks er styresystem næsten ligegyldigt, ellers er det om du vil have Android (Sony) eller Tizen ( Samsung)
PS. Jeg ville holde mig langt væk fra LG grundet IPS panel og også gå efter et tv der kan mere end de 60 hertz.
65", 120hz, fair pris 5-7000kr måske ikke beskrevet det godt nok.

Har en Google TV dongle så styresystem er ikke så relevant om det er det ene eller andet.

Tak for din LG input, skriver netop det skal være minimum 120hz også.

Samsung anti refleksioner er helt klart værd at tage med faktisk.

At skærmen kan sidde så flat mod væggen som muligt er faktisk en væsentlig faktor også i denne omgang
#355716
Malcolm_Y skrev: 7. dec 2023, 13:03
George1 skrev: 7. dec 2023, 11:12 Altid godt at skrive hvad dine behov er når du søger råd , hvis du søger det bedste billede er det Sony.
Er du til et slankt flot tv der er god til at modstå refleksioner må det være fordel Samsung.
Hvis du har en ekstern boks er styresystem næsten ligegyldigt, ellers er det om du vil have Android (Sony) eller Tizen ( Samsung)
PS. Jeg ville holde mig langt væk fra LG grundet IPS panel og også gå efter et tv der kan mere end de 60 hertz.
65", 120hz, fair pris 5-7000kr måske ikke beskrevet det godt nok.

Har en Google TV dongle så styresystem er ikke så relevant om det er det ene eller andet.

Tak for din LG input, skriver netop det skal være minimum 120hz også.

Samsung anti refleksioner er helt klart værd at tage med faktisk.

At skærmen kan sidde så flat mod væggen som muligt er faktisk en væsentlig faktor også i denne omgang
Ja Samsung er et udmærket tv til under kr 6000, så har du måske penge til et beslag som dette, så sidder tv mega tæt på væg som du ønsker.
https://www.homeshop.dk/tv-tilbehor/sam ... eslag.html
#355719
George1 skrev: 7. dec 2023, 20:03
PeterD skrev: 7. dec 2023, 16:36 Er det blevet forbedret siden dette?

https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... -p/1559374
Hvorfor henviser du til en snart 4 år gammel tråd og ikke en skid at gøre med de fjernsyn trådstarter er lun på.
Syntes ellers Samsung blev nævnt i tråden et sted ?
Antirefleks er vel antirefleks når nu det tales så meget op på bestemte mærker

Anyway. Alting har fordele og ulemper selv LCDpaneler og OLED.
#355720
Jeg er helt enig, "regnbueeffekt" er desværre (stadigvæk) et problem på visse af Samsungs modeller, pga antirefleksbehandlingen, så det er da relevant for trådstarter også at vide dette inden han bestemmer sig.
#355724
Det er jo bedst at komme hele vejen rundt og fortælle om både gode og mindre heldige egenskaber ved skærmene.

Feks også med mikrostutter. Nogle ser det (næsten med det samme) og andre gør ikke) omvendt skal man nok ikke have et PS spil stående i 24 timer på samme skærmbillede så kan der måske komme burn in ?
#355747
henrik.yde skrev: 8. dec 2023, 00:12 Jeg er helt enig, "regnbueeffekt" er desværre (stadigvæk) et problem på visse af Samsungs modeller, pga antirefleksbehandlingen, så det er da relevant for trådstarter også at vide dette inden han bestemmer sig.
For det første er der regnbue effekt på den nævnte Samsung? Du har da selvfølge lov til at være uenig, men hvorfor fanden henvise til en næsten 4 år gammel tråd som ikke har noget at gøre med denne nye skærms antireflex evner at gøre ???? bliver kun nævnt fordi det er Samsung, som minimum kunne man jo have linket til de nylige tråde om emnet herinde.
Vi har haft regnbue effekt oppe at vende fornylig her, men det er topmodellerne inden for QLED der har verdens bedste antigenskins skærm hvor fordele langt overstiger ulemperne i helt specielle få tilfælde kan du se regnbue, ikke engang flatpanels egen test opdagede regnbue effekt da de stor roste Samsungs antigenskins skærm QR90.
I det virkelige liv er regnbueeffekt uden betydning, for 99,9 procent vedkommende hvilket bruger af Samsungs antigenskins skærm gav mig ret i.
Man kan google sig til alt både shit og kanel.