Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355276
Hej, mit 65" LG CX OLED65CX6LA (købt 25/2/2021 hos Power) er begyndt at fryse, for derefter at slukke og genstarte, og så køre i ring til jeg hiver strømstikket.
Har googlet mig frem til at det er et kendt problem på modellen og skyldes et defekt powerboard.
Har kontaktet LG kundeservice, der afviser problemet og siger det bare er ærgerligt. Mit TV var 2 og 7 måneder gammelt da jeg henvendte mig. Beskeden fra LG var at de nogengange kan yde julance 6 måneder efter de 2 år er gået, men da jeg var på 7 måneder kunne de ikke hjælpe.
Udover at være utroligt skuffet over at et dyrt TV ikke kan holde mere end 2 år, og producenten åbenbart ikke ønsker at indgyde deres kunder tillid til fortsat at købe deres kostbare produkter, vil jeg høre jer om andre har oplveret det samme, og om nongen kan hjælpe med at finde/bestille det rigtige board, da jeg vil prøve at skifte til et nyt board.

Har desværre ikke råd til bare at være skuffet og så købe et nyt TV.
(Er glad for både størrelsen og OLED tv generelt, så vil helst ikke erstatte det med et 55" LCD tv hvis det kan undgås ;-)
#355280
Uanset hvad man googler mht modelnavn eller type, kan man finde opslag på at det er kendte problemer, og at det bare lige er det og det.
Nu er det langt fra altid så nemt, som nogle får det til at lyde.
Men du kan jo kontakte et reparationsfirma, og få dem til at kigge på den. Det koster måske halvvejs mod et nyt tv, men er det så bare den ene reparation, og den kan køre i et par år igen, beholder du stadig et tv i den størrelse og kvalitet, som du kan lide :)
#355965
Hej.
Det er satme pudsigt - mit er begyndt at have præcis samme problem og det startede sjovt nok også lige omkring samme dato.
Jeg købte mit i maj 2021.
LG 65" CX 4K OLED TV OLED65CX (2020)
Måske skal vi slå os sammen og kontakte LG?
Jeg har talt med dem og de foreslog at nulstille tv’et, hvilket ikke har hjulpet - tværtimod næsten.
😔
#356153
Hej alle

Det samme er sket for mig - mit LG CX65 fra Elgiganten er købt i marts 2021. Fejlen opstod som, hos jer andre slut november/start december.

Underligt nok sker fejlen indtil videre kun når jeg ser fodbold på 3+ og så begynder loopet med frys/grønne farver og så slukning, opstart, frys igen etc.

Mega skuffende af LG, har dog en udvidet reklamationsret som jeg satser på giver gratis reparation/nyt tv :-)
#356685
Hej alle,

Vi har et LG OLED77CX6LA købt i Power 4/6-2021 (produceret 04/2021), altså meget tæt på de samme dato nævnt herover. Og vi har også problemer, vores TV tænder og slukker uafbrudt, når man prøver at tænde det, efter vi kom hjem fra en 3 dags tur til Tyskland. Og TVet var iorden da i forlod det.
Det hjælper ikke at "resette" TVet ved at fjerne strømmen helt. TV'et forbliver i tænd/sluk loop'et. Så pt er vi uden TV. MEGA irriterende. Det er et tv til 20.000kr! Vi har haft fat i LG support, som siger at der kun er 2 års garanti, nuvel, men det er satme ringe kvalitet at det går i stykker efter blot 2.5 år.
Det næsten værste er at da vi talte med dem (de skal ha at de var flinke), så fornemmede vi at de tydeligt er klar over der er et problem, men henviste blot til deres service partner. Skod!!
Jeg er igang med at forsøge på at fejlsøge på TVet selv og har oprettet denne tråd på recordere.dk, havde ikke tænkt på flatpanels.dk før nu:
https://forum.recordere.dk/lg-oled-77cx ... page1.html

Nogen her nævnte det med en tidligere service bullitin omkring gratis udskiftning af PSU. Fandt denne her:
https://www.lg.com/dk/support/announcem ... 1109150861
Men det er desværre kun op til 2019. Men måske findes der en anden som vi ikke har fundet.

Det kunne være interessant at kontakte LG samlet for at ligge pres på dem, det virker jo til at det er at større problem. Virker da mærkeligt vi alle har samme model (kun forskel på panel størrelse) fra samme få månder og de nu får fejl på samme tid?!?

Hvis ikke vi får hjælp fra LG så er det ihvertfald 200% sikkert at vi ALDRIG køber LG tv igen. 20.000kr ud af døren, det svarer til vi har betalt 670kr pr måned til LG for at se TV. Jesus!