Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#354857
Der findes næppe nogle skærme tilbage med "mat" panel ?

Skru op for lysstyrken på ethvert tv så bliver genskin ikke et problem eller placer tvet væk fra vinduer.

Easy.
Peachy.
Problem solved.

Der findes mange producenter og hvis antigenskin i de sidste 5-7 år er "så superduper lækkert" så må man spørge selv selv om hvorfor kun et fåtal har det på deres topmodeller, hvis det skulle være "sådan et stort problem for 50% af alle der køber tv" ?

Hvis genskin var så stort et problem, ville alle producenter vel have det på deres skærme i større eller mindre grad fordi forbrugerne ville kræve det ?

Det ville vel være det første på udviklernes bord når de skulle forny deres skærme?

Men det er det tydeligvis ikke og det er der en vel en grund for.

Så "dyrt" kan en gang spray eller filter med "antireflekscoating" vel ikke være at producere ?

Lad os være ærlige:
Hvor mange af os render rundt med et beskyttesglas på vores mobil ?
Det tager jo også toppen af lysstyrken på skærmen.
Af KimLarsen
#354860
Man kan ikke have lyskilder bag et OLED Tv.
Hvis der blev lagt antiskin lag på tvét ville det ødelægge sort niveauet.

Skru op for lysstyrken er et forslag fra en der ikke ved hvad han taler om, det er forfærdelig at se på et for lyst billede.

Easy.
Peachy.
Problem not solved.
Af sd2100
#354861
DLG skrev: 25. okt 2023, 16:42 Overfladen er et sort spejl.
Uden tvivl mig der ikke havde sat mig godt nok ind i tingene og måske oss dumt at købe et tv uden fysisk at have set det.
Men al den info jeg kunne finde blev der skrevet og snakket om VantaBlack og hvordan der næsen ingen genskin er.
For mit (vist nok) 12 år gamle Philips flagskib havde netop en 'død' overflade. Noget de kaldte Moth Eye. Super lidt genskin og lige den del har jeg været meget glad for. Derfor var jeg skuffet da jeg hev plastikken af den nye skærm og så at det jo bare er et stort sort spejl jeg har købt. Bevares....et lækkert spejl.
Til aften brug er det virkelig lækkert. Som sagt kommer jeg fra et 12 gammelt LED, så det er en kæmpe upgrade. Bare ikke fedt i en lys stue over for en dobbelt altandør med glas til gulv.
Hvis du skal have et TV med mat overflade, så tjek Samsung The Frame - der får du også one-connect boks :)
Men, der vil naturligvis være kompromisser med billedkvaliteten.