Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#354139
Så ryger der ca. kr 1500 mere på budget hvis Aple boks. Hvis du går non OLED er det det bedste bud Kim kommer med Samsung QN95B.
Fordele lys, antigenskins skærm ingen burn in risiko. One C boks ,Ingen sort ramme.
Fordele OLED -QD OLED bedre billedkvalitet, den gennemsnitlige forbruger oplever ikke den store forskel.
Jeg venter personeligt nogle år endnu med at skifte, da der stadig er nogle svagheder og teknologi der kan blive bedre på OLED. QD OLED. Men ingen tvivl om at QD OLED får min stemme som noget der spiller i nærmeste fremtid/år.
Af Supergris
#354143
George1 skrev: 25. sep 2023, 17:04 Alt OLED bliver anbefalet på dette site.
OG alle andre seriøse sider, med mindre der er specielle forhold, der skal tages hensyn til - "en lys stue" opfattes ikke som et specielt hensyn...
Af Supergris
#354144
jesperb-64 skrev: 25. sep 2023, 19:24
PeterD skrev: 25. sep 2023, 18:01 QLED er LCD og de bruger LG's paneler i deres OLED (som andre)
Så er du fuld igen Peter. Stram op!
PeterDs indlæg er faktisk til dels korrekt, idet Samsung Electronics efter sigende har indgået en aftale, hvor de i nærtstående fremtid vil tilbyde modeller, hvor der er benyttet OLED-paneler leveret af LG Display.
De nuværende OLED TV fra Samsung er fremstillet af dem selv og kaldes "QD-OLED" modsat LG, som benytter "WOLED"...
Af jesperb-64
#354145
<B <B
Supergris skrev: 26. sep 2023, 15:45
jesperb-64 skrev: 25. sep 2023, 19:24
PeterD skrev: 25. sep 2023, 18:01 QLED er LCD og de bruger LG's paneler i deres OLED (som andre)
Så er du fuld igen Peter. Stram op!
PeterDs indlæg er faktisk til dels korrekt, idet Samsung Electronics efter sigende har indgået en aftale, hvor de i nærtstående fremtid vil tilbyde modeller, hvor der er benyttet OLED-paneler leveret af LG Display.
De nuværende OLED TV fra Samsung er fremstillet af dem selv og kaldes "QD-OLED" modsat LG, som benytter "WOLED"...
<B
Af George1
#354146
Supergris skrev: 26. sep 2023, 15:25
George1 skrev: 25. sep 2023, 17:04 Alt OLED bliver anbefalet på dette site.
OG alle andre seriøse sider, med mindre der er specielle forhold, der skal tages hensyn til - "en lys stue" opfattes ikke som et specielt hensyn...
Ja ifølge dig, hvad kalder du specielle forhold? uden at tage specielle hensyn giver jeg dig ikke ret, så vi er bare enige om at være uenige same same
Af AndreasMH
#354154
George1 skrev: 26. sep 2023, 11:28 Så ryger der ca. kr 1500 mere på budget hvis Aple boks. Hvis du går non OLED er det det bedste bud Kim kommer med Samsung QN95B.
Fordele lys, antigenskins skærm ingen burn in risiko. One C boks ,Ingen sort ramme.
Fordele OLED -QD OLED bedre billedkvalitet, den gennemsnitlige forbruger oplever ikke den store forskel.
Jeg venter personeligt nogle år endnu med at skifte, da der stadig er nogle svagheder og teknologi der kan blive bedre på OLED. QD OLED. Men ingen tvivl om at QD OLED får min stemme som noget der spiller i nærmeste fremtid/år.
Kan se at ELgiganten kører kampagne på Samsung 55 S95B 4K OLED Smart TV til 7777.- normal pris 14990.-

Det er vel billigt og et godt TV til prisen?
Af PeterD
#354157
AndreasMH skrev: 26. sep 2023, 20:13
George1 skrev: 26. sep 2023, 11:28 Så ryger der ca. kr 1500 mere på budget hvis Aple boks. Hvis du går non OLED er det det bedste bud Kim kommer med Samsung QN95B.
Fordele lys, antigenskins skærm ingen burn in risiko. One C boks ,Ingen sort ramme.
Fordele OLED -QD OLED bedre billedkvalitet, den gennemsnitlige forbruger oplever ikke den store forskel.
Jeg venter personeligt nogle år endnu med at skifte, da der stadig er nogle svagheder og teknologi der kan blive bedre på OLED. QD OLED. Men ingen tvivl om at QD OLED får min stemme som noget der spiller i nærmeste fremtid/år.
Kan se at ELgiganten kører kampagne på Samsung 55 S95B 4K OLED Smart TV til 7777.- normal pris 14990.-

Det er vel billigt og et godt TV til prisen?
Til prisen er det et rigtig godt tv. Aggressiv pris Elgiganten sætter for dagen. Det må give konkurrenterne dybe panderynker og må da betyde de snart skal komme op med noget bedre. Hvis det overhovedet er muligt i 2023-2024 ?

Godt de har fundet ud af OLED's fortræffeligheder. Husk at bruge tid på at indstille det "bedst muligt".
Af George1
#354158
AndreasMH skrev: 26. sep 2023, 20:13
George1 skrev: 26. sep 2023, 11:28 Så ryger der ca. kr 1500 mere på budget hvis Aple boks. Hvis du går non OLED er det det bedste bud Kim kommer med Samsung QN95B.
Fordele lys, antigenskins skærm ingen burn in risiko. One C boks ,Ingen sort ramme.
Fordele OLED -QD OLED bedre billedkvalitet, den gennemsnitlige forbruger oplever ikke den store forskel.
Jeg venter personeligt nogle år endnu med at skifte, da der stadig er nogle svagheder og teknologi der kan blive bedre på OLED. QD OLED. Men ingen tvivl om at QD OLED får min stemme som noget der spiller i nærmeste fremtid/år.
Kan se at ELgiganten kører kampagne på Samsung 55 S95B 4K OLED Smart TV til 7777.- normal pris 14990.-

Det er vel billigt og et godt TV til prisen?
Ja får det ikke bedre til prisen, super billedkvalitet, jeg ville tilkøbe 5 års garenti mod burn in til kr 699.
Af Supergris
#354175
Uanset pris eller ej, er det faktisk svært at finde noget TV med bedre billedkvalitet overhovedet, da det er et af de allerbedste TV på markedet - at det så er sidste års model, gør ikke TVet ringere...
Af George1
#354256
Jo det gør Tvet ringere, det er notorisk kendt for en dårligere byggekvalitet, og mere modtagelig for burn in, men billedkvaliteten er naturligvis i top og den bedste til prisen.
Af George1
#354261
Hm ja tildels men OLED var godt nok også mange år om at få nogenlunde styr på det lort, var ude at lure på QD OLED i dag, den nye model skulle være mindre tilbøjelig til fastbrænding , eller bedre til at fjerne fastbrænding med en "afvaskning" jeg venter nok på 2024 QD OLED alligevel, da mit gamle tv stadig er fantastisk.