Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coffee
#354057
Jeg står og skal have et ny tv. Jeg kan dog ikke blive enig med mig selv om hvad det skal være.
Jeg har kig på Samsung S95C og et OLED med MLA i størrelse 65.
Jeg læste lige i anmeldelsen af S95C at det ikke er så godt på tekst. Er det meget generende på undertekster?
Jeg sidder cirka 3 meter fra skærmen og min spisebordslampe er cirka 4-5 meter væk og der kommer ikke genskind fra lampen i fjernsynet. Lampen er tændt om aftenen, da jeg ikke vil ligge i mørke.
jeg har ændret undertekster i min Appel tv boks, så de er ikke hvide mere, men Cyan mener jeg den hedder. Det står mere skarpt på min nuværende skærm, en Panasonic 780DX. Alt lyd går gennem min Recevier.

Jeg håber at få nogen gode svar.
Af Supergris
#354111
Pixelstrukturen vil jeg ikke mene, du skal bekymre dig om, når du ser undertekster, det er mere henvendt til brugere, der påtænker at tilslutte en PC, specielt hvis den benyttes som monitor, hvor nogle vil bemærke den trekantede pixelstruktur, der kan give anledning til "frynsede" kanter, der ellers skulle være rette og klart definerede.
Ved spil kan det også dukke op ved visse elementer, men ses sjældent når der er tale om scener, hvor der er tale om bevægelse.

Hvad er det ellers, du søger svar på?
Af coffee
#354118
Det var godt at det ikke går ud over underteksterne.

Ellers var det om det ene panel er at foretrække frem for det andet ved "almindeligt" brug i stue der er lys i om aftenen. Billedkvaliteten er jo næsten ens ved HDR i begge paneler.
Af jkn789
#354120
du har set de svar som er kommet i den tråd du selv har startet her på siden, så hvorfor spørger du om det samme i en ny tråd??
Af coffee
#354124
jkn789 skrev: 25. sep 2023, 17:52 du har set de svar som er kommet i den tråd du selv har startet her på siden, så hvorfor spørger du om det samme i en ny tråd??

Det har du ret i...jeg har dårlig hukommelse på gund af sygdom, så der har jeg ikke lige været observant nok.