Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lassemb
#354041
Jeg skal købe et nyt TV til stuen og er lidt i tvivl om hvilket et jeg skal vælge.
Jeg ved det skal være OLED og imellem 50” - 55” da der desværre ikke er plads til er større. budgettet er omkring 12.000 kr.

Jeg har kig på Philips OLED708, Philips 55” OLED707 og Sony XR-55A80K.

Hvilket af dem bør jeg vælge?
Er der et alternativ til de 3 TV jeg har listet op, som jeg har misset?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#354047
Enig med Henrik. Jeg synes, at prisen her bliver det springende punkt, for skærmene minder rigtig meget om hinanden. De har alle Google TV, så samme TV-platform med samme apps (undtagen Sonys Bravia Core filmapp). Den største forskel er vel nok Ambilight hos Philips og integreret lyd i OLED-panelet hos Sony.

OLED TV findes pt. kun i 55" indenfor det spænd du søger. Skridtet ned hedder 48" og der er også tilbud på Philips 48" OLED708 for tiden, men jeg synes, at du skal vælge 55", hvis du har plads til det.

Andre direkte alternativer er OLED TV fra LG og Panasonic, men de er ikke på tilbud for tiden, så priserne ligger højere.
Af P.F.J.
#354066
Hej

Måske lidt sent ude ang. valg af tv til stuen, men synes nu ikke der er nogle der har forslået Lg
G2 55" som en mulighed....fik selv fat i et Lg C2 55" da det var på udsalg (-:
Af Lassemb
#354069
Tal for jeres svar😊
Philips 55OLED807 er på tilbud til 7777 kr. kan jeg se. Det virker som et ret godt tilbud ift. 55OLED707 eller hvad tænker I?
Af Lassemb
#354081
Jeg var ret tæt på at købe et af de 2 Philips TV, men så stødte jeg på Samsung S95B til 7777 kr.

Nu er jeg pludselig i tvivl om hvilket TV jeg skal gå med. Jeg er førhen bevidst gået udenom QLED pga. det svagere sortniveau, men hvis de som jeg forstår det, har formået at blande det bedste fra 2 verdener, er Samsung S95B så at foretrække?
Af henrik.yde
#354085
S95B er ikke et QLED (lcd/led), det er et QD OLED. Du kan læse en test af det her, det er dog C modellen:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1688382565
Styresystemet Tizen vedligeholdes/opdateres dog desværre ikke, ligesom at TVet heller ikke understøtter Dolby Vision, som jo er det mest brugte format. Tvet er pt 2 generation, så der savnes lidt erfaring indtil videre. Billedkvaliteten er helt i top pga højere lysstyrke og farveintensitet/dynamik. Fra flere sider er der dog udtrykt bekymring omkring byggekvalitet og Burn In risiko.