Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af coffee
#354000
Så er QD-OLED bedre end MLA i en "normal" oplyst stue, som ikke er mørklagt som en biograf?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#354001
Svært at sige definitivt, da der er flere faktorer, der spiller ind, bl.a. lysstyrke og refleksioner.

Hvad angår lysstyrke, så målte vi Samsung S95C's lysstyrke i fuld skærm til 240 nits og LG G3's til 218 nits. Til gengæld er LG G3 mere lysstærk, når 75% og 50% af billedet er helt hvidt (indikatorer for skærmens lysstyrke-evner) og den har højere maksimal lysstyrke i små felter af skærmen.

Philips mener, at de med OLED908 kan presse MLA OLED højere op i lysstyrke end LG G3. Vi får snart syn for sagen, når vi modtager et eksemplar af Philips OLED908 til test.
Af shr
#354073
Hej Rasmus

Ved du noget om de såkaldte gaming blacks-outs flere oplever med deres S95C (og andre tv med one connect box)? Det lyder til at være ret udbredt at folk mister forbindelsen i et par sekunder når de spiller på samsung tv med one connect box.
Af shr
#354112
Det skulle også ramme folk med Xbox, ps og switch… Men jeg tænker det må være en fejl og et tv der skal retur. Jeg er bare overrasket over hvor mange der er påvirket af det når man læser på diverse sider.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#354199
Vi har allerede behandlet emnerne i vores anmeldelser. Vi er ikke lige så bombastiske i vores udtalelser som producenterne er, men jeg tror alligvel vores pointer kommer igennem: MLA OLED og QD-OLED har begge fordele og ulemper. De er direkte konkurrenter og hver især et skridt frem for OLED på billedkvalitet.
Af shr
#354262
Jeg har besluttet at mit næste tv bliver et s92c… Skal bare have fat i et med et andet gen panel, men tænker ikke det bliver et problem når vi kommer ind i det nye år.
Af PeterD
#354264
shr skrev: 3. okt 2023, 18:05 Jeg har besluttet at mit næste tv bliver et s92c… Skal bare have fat i et med et andet gen panel, men tænker ikke det bliver et problem når vi kommer ind i det nye år.
Hvorfor ikke vente lidt og købe Sony når det er klart bedst ifg. tests og "TV Shoot Out"?

Jo længere tid du venter, jo mere rentabelt bliver det at gå til :)
Af flat1000
#354265
PeterD skrev: 3. okt 2023, 20:18 Hvorfor ikke vente lidt og købe Sony når det er klart bedst ifg. tests og "TV Shoot Out"?
Useriøst at det i den nævnte "TV Shootout" er muligt for eksperterne at se logoerne på tv'ene jf. kommentaren fra Rasmus i linket. Det devaluerer værdien af testen betydeligt i min bog.
Af shr
#354270
PeterD skrev: 3. okt 2023, 20:18 Hvorfor ikke vente lidt og købe Sony når det er klart bedst ifg. tests og "TV Shoot Out"?

Jo længere tid du venter, jo mere rentabelt bliver det at gå til :)
Det gør det, men sony er imo stadig for dyrt. Hvis vi kigger på a95k i 55” så har det ikke været længere nede end 15999kr (Pricerunner). Et S90C (eller S92C i dk) har derimod allerede været nede på 780 euro (Amazon.de). Jeg tænker at de danske forhandlere også kommer derned omkring.

Jeg er helt med på at A95L er et fremragende tv men det er ikke 2.5x godt.
Af George1
#354275
Rasmus Larsen skrev: 3. okt 2023, 08:27 Og så kom der også resultaterne fra den årlige TV Shootout i USA.

Sony QD-OLED vandt. Andenpladsen deles mellem LG MLA OLED og Samsung QD-OLED.

De tre miniLED LCD TV var et godt stykke bagefter.

2023 TV Shootout: Sony A95L vinder 'King of 4K TV', LG Z2 'King of 8K TV'
Må være en ommer da det naturligvis skal være således at man ikke kan se hvilket tv man bedømmer. Ved en blindsmagnings konkurrence skal du heller ikke vide hvem kokken er.