Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nico0102
#353422
Hej

Er på udkig efter et nyt tv til stuen, der er en del naturlig lys, som dog kan lukkes for, men har desværre en del reflektionen fra et rum bag stuen som ikke lige er til at lukke for.
Så er der nogle tv der har bedre anti reflektion eller hvad det nu kaldes end andre, har kigget lidt på lg c2 i 77’’ og andre i samme pris klasse, men er der andre der har erfaring med tv der skulle være bedre end andre til refleksioner.
Vedhæftede filer
IMG_2406.jpeg
IMG_2406.jpeg (1.89 MiB) Vist 6894 gange
Af George1
#353424
Der findes ikke nogle OLED eller QD OLED der er gode, de eneste der laver noget antigenskins der virker er Samsungs topmodeller med antigenskins skærme, de ville dræbe det baglys/ rum lys du har fuldstændigt.
Men så er det QLED istedet for OLED eller QD OLED.
Lad dig ikke narre af at flere folk herinde ævler om regnbueeffekt , man kan finde alt på nettet der passer ind i regnbue fortællingen og noget der ikke gør, har selv en antigenskins skærm nu på 4 år og er overhovedet ikke generet af regnbueeffekt, som i dit tilfælde med lys fra et rum bagest med 99,99 procent slet ikke vil fremkomme og hvis den gjorde lægger du ikke mærke til det når skærmen er tændt, må håbe at OLED eller QD OLED laver noget lignende i fremtiden for som det er nu er der genskin ad helvede til, (sammenlignet med et QLED) i alle de OLED og QD OLED jeg har set.
Der følger et produkt med i prisen.
https://www.foetex.dk/produkter/samsung ... 200146784/
Af PeterD
#353429
Ja, Husk på at Samsungs Anti genskin skærm er udviklet af de førende eksperter på området som arbejder for verdens største og bedste producent.

Samsung HAR nok de bedste ingeniører ansat på lige det område.

Her er nogle erfaringer fra en 5-6 QN90/QN95 ejere:



Her en debat om QE/QN fra siden her:

viewtopic.php?f=2&t=52973
Af George1
#353430
PeterD skrev: 27. aug 2023, 22:18 Ja, Husk på at Samsungs Anti genskin skærm er udviklet af de førende eksperter på området som arbejder for verdens største og bedste producent.

Samsung HAR nok de bedste ingeniører ansat på lige det område.

Her er nogle erfaringer fra en 5-6 QN90/QN95 ejere:

Ja og her er hvad Flatpanels test skrev om antigenskins skærmen.

. I samme omgang har de fået tilføjet et skærmfilter, som på overlegen vis dæmper refleksioner i en grad vi endnu ikke har set på noget TV - men som vi fra nu af ønsker på enhver fremtidig model.

Lad nu være Peder D og forhold dig til virkeligheden og det at trådstarter har problemer med lys/genskin fra et bagvedliggende rum, og hvis du er i tvivl om regnbue effekt læs hvad jeg skriver I tråden, præcis i dette tilfælde er Samsungs antigenskins skærm perfekt.
Nu er det tilfældigvis Samsung der laver disse skærme, håber du havde råbt lige så højt op, hvis det var en anden producent.
Kunne være utroligt dejligt at du kom med noget relevant, der kunne hjælpe, istedet for at ødelægge tråden med dit Samsung had.
Af nico0102
#353432
Kan se der er lidt forskellige meninger om denne anti refleksions behandling, nogen der har kendskab til Sony X95L som også skulle have noget i samme stil, har et Sony tv nu som jeg har været godt tilfreds med, det er dog ved at være utrolig langsom til at starte op nu og vil ikke altid tænde mere.
Af George1
#353437
Har jo refereret til flatpanels egen test, som allerede skrevet får du ikke noget der kan dræbe refleksioner som Samsung, hvis du ikke vil have Samsung må du jo bare leve med de refleksioner der kommer, for Sony kan slet ikke sammenlignes med Samsungs antigenskin desværre. Det var mit input ud fra egen erfaring,
Held og lykke med hvad du nu måtte vælge.
En tak til Peter D for et fremragende input.
Af nico0102
#353440
Tak, har som ikke noget imod Samsung da jeg aldrig har haft et, men mange tak for input, jeg vi se lidt mere ind i de omtalte modeller
Af PeterD
#353441
nico0102 skrev: 28. aug 2023, 11:16 Tak, har som ikke noget imod Samsung da jeg aldrig har haft et, men mange tak for input, jeg vi se lidt mere ind i de omtalte modeller
Check Pricerunner.dk og køb det billigste af de top-top modeller som har antigenskin. Deres billige budgetmodeller har ikke.
Af Lucasca
#353474
George1 skrev: 28. aug 2023, 11:09 Har jo refereret til flatpanels egen test, som allerede skrevet får du ikke noget der kan dræbe refleksioner som Samsung, hvis du ikke vil have Samsung må du jo bare leve med de refleksioner der kommer, for Sony kan slet ikke sammenlignes med Samsungs antigenskin desværre. Det var mit input ud fra egen erfaring,
Held og lykke med hvad du nu måtte vælge.
En tak til Peter D for et fremragende input.
George det var da en sørgelig kommentar du kommer med. Bare fordi Peter ikke deler samme forkærlighed for Neo Qled som du gør. Har fuldt med i diverse tråde i et stykke tid, og oplever oftest dine kommentarer som værende af personlige holdning i stedet for at komme med et objektivt bidrag til tråd starter.


Til tråd starter, så vil jeg helt klar sige at med flere af de nye 2023 Oled skærme, bliver refleksion ikke et problem.
Det gør det såmen heller ikke rigtigt på 2022 skærmene.
Her taler jeg af erfaring, da jeg selv har en oled skærm i dag med direkte solskin ind på skærmen, og her oplever jeg ingen problemer overhoved.

Neo Qled er også rigtig gode Tv'er, men ofte prissat for højt. Derudover bøvler samsung også gennerelt med byggekvaliteten i deres skærme selv når du kommer op i deres topmodeller.
Og som også nævnt i denne tråd så vil man som forbruger hos samsung opleve regnbue effekten i deres antiglare skærme.

Sony x95l er en klasse skærm som for det bedste af sony frem i sig.

deres mini led aluminum panel giver rigtig meget til dem som gerne vil have kvalitet.
Af nico0102
#353525
Tak, for virkeligheds erfaringer med oled skærme, det gør så ikke valget af skærm nemmere 😊 nu de så igen er en mulighed til min stue.
Af George1
#353535
Lucasca skrev: 29. aug 2023, 13:46
George1 skrev: 28. aug 2023, 11:09 Har jo refereret til flatpanels egen test, som allerede skrevet får du ikke noget der kan dræbe refleksioner som Samsung, hvis du ikke vil have Samsung må du jo bare leve med de refleksioner der kommer, for Sony kan slet ikke sammenlignes med Samsungs antigenskin desværre. Det var mit input ud fra egen erfaring,
Held og lykke med hvad du nu måtte vælge.
En tak til Peter D for et fremragende input.
George det var da en sørgelig kommentar du kommer med. Bare fordi Peter ikke deler samme forkærlighed for Neo Qled som du gør. Har fuldt med i diverse tråde i et stykke tid, og oplever oftest dine kommentarer som værende af personlige holdning i stedet for at komme med et objektivt bidrag til tråd starter.


Til tråd starter, så vil jeg helt klar sige at med flere af de nye 2023 Oled skærme, bliver refleksion ikke et problem.
Det gør det såmen heller ikke rigtigt på 2022 skærmene.
Her taler jeg af erfaring, da jeg selv har en oled skærm i dag med direkte solskin ind på skærmen, og her oplever jeg ingen problemer overhoved.

Neo Qled er også rigtig gode Tv'er, men ofte prissat for højt. Derudover bøvler samsung også gennerelt med byggekvaliteten i deres skærme selv når du kommer op i deres topmodeller.
Og som også nævnt i denne tråd så vil man som forbruger hos samsung opleve regnbue effekten i deres antiglare skærme.

Sony x95l er en klasse skærm som for det bedste af sony frem i sig.

deres mini led aluminum panel giver rigtig meget til dem som gerne vil have kvalitet.
Det var da sørgeligt at høre på dig
jeg udtaler mig omkring det jeg har forstand på, det gør du tydeligvis ikke, direkte forkert at Samsung bøvler med deres byggekvalitet, Samsungs topmodeller har fremragende byggekvalitet, måske med undtagelse QD OLED 2022 model.
Nu er det tilfældigvis Samsung der laver de bedste antigenskins skærme, hvilket du tydeligvis ikke har sammenlignet med dit eget OLEDS evne til at kvæle refleksioner, så ville du opleve kæmpe forskel.
Istedet for at slå ned på min kommentar omkring den kære Peder D burde du nok passe dig selv, hvis du ikke har læst nok herinde til at vide han hader og nedgør Samsung ved enhver lejlighed.
Men nye teknologier overtager snart, så håber jeg bare de implementere Samsungs fantastiske antigenskins evner i de nye skærme.
Der er helt sikkert mange herinde der har et Samsung med antigenskins skærm, hvor mange procent har klaget over regnbueeffekt, mig bekendt ikke nogle.
Du vrøvler sorry ,da du skriver at man som forbruger VIL opleve regnbueeffekt, det kan ske i helt særlige tilfælde hvor du feks har et meget stærkt lys ind i skærmen, men igen meget svært at se når skærmen er tændt, Og fordelene ved skærmen overstiger langt ulemperne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#353537
nico0102 skrev: 28. aug 2023, 06:09 Kan se der er lidt forskellige meninger om denne anti refleksions behandling, nogen der har kendskab til Sony X95L som også skulle have noget i samme stil, har et Sony tv nu som jeg har været godt tilfreds med, det er dog ved at være utrolig langsom til at starte op nu og vil ikke altid tænde mere.
Sony X95L er mere eller mindre en relancering af sidste års X95K. Se Flatpanels' test her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1655960115

Moth-eye, som er den typer filter Samsung bruger i topmodellerne, er den mest effektive ift. at kvæle refleksioner, men ulempen er disse regnbueeffekter og lysstriber, som kan være meget generende, hvis man er uheldig og sidde i et rum, hvor de opstår. Philips og Sharp har tidligere brugt moth-eye, men valgte senere at udfase det.

Min anbefaling vil være at holde øje med de nye OLED TV med MLA OLED-panelet eller eventuelt QD-OLED. De har lavere niveau af refleksioner end det typiske OLED TV, mens billedkvaliteten er den bedste pt. Priserne på MLA OLED (f.eks. LG G3) er høje lige nu, men vi er ved at komme over på den anden side af sommeren, så nu bør tilbudene på 2023-modellerne begynde at slå ind.