Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sder
#353112
Hej,

Jeg købte for et par uger siden et Samsung S95B, som jeg er utroligt glad for. Det gik dog ikke længe, før at jeg opdagede at lyden er forsinket !:(

Jeg kan læse på reddit og andre steder, at jeg ikke er den eneste med problematikken.

Hvad er løsningen?

Har prøvet via samsung eget software (netflix, disney osv) og via nyeste Apple TV.

Tænker ikke, at jeg er den eneste der har oplevet det.

Min løsning indtil videre har været at pause en film/serie og så trykke play efter par sekunder. Det er bare en midlertidligt løsning og ret irriterende at gøre det et par gange i løbet af en film...

https://www.google.com/search?q=samsung ... e&ie=UTF-8
Brugeravatar
Af karuso
#353116
Der er irriterende med delay derfor forstår jeg ikke så mange kan streame og leve med det, prøvede tv2play så man f.eks. tennis så kom serve lyden når bolden var i den anden ende af banen lol, der er kun allente på parabol hvor lyden er korrekt, hører gerne hvis der er en løsnig
Af sder
#353125
Det er mig uforstående, hvis folk bare "lever" med det her problem. Det må da være flere herinde der har oplevet samme problem.

Finder jeg ikke en løsning i de kommende uger, så skal fjernsynet byttes. Det er ærgeligt, da det er et af de bedste billeder jeg har set længe.
Af Mr.DJ
#353130
hvis lyden er et par sekunder bagud, må lappe-løsningen være at indsætte en lille forsinkelse/delay, til billed delen!
Har ikke dit tv, så ved ikke om den har denne indstilling. Men mange receivere og medie afspillere, har denne funktion, så man f.eks. kan lip-synce lyd og billed!

Måske andre kan byde ind med noget mere konkret...men dette er ihvertfald min egen umiddelbare idé, til at gribe det an! :-)
#353133
Problemet er bare at lyden kan "vandre" og forsinkelsen er sjældent den samme på alle kanaler...
Problemet kan skyldes flere ting, men afgørende er, at netværket kører optimalt, og kablerne er i orden...
#353136
Jeg har også et Samsung S95B, men har aldrig oplevet det problem. Er du sikker på at det er Tv’et og ikke din internet forbindelse etc. kører du eks. Kablet eller trådløst?
#353142
jeg får lyd gennem min surroundreceiver og her er der mulighed for at fixe dette. Dog er der en gang imellem på vilkårlige kanaler ved live sending lidt/meget efterslæb på lyd, men det må være signalet fra udbyder(mest tv3+) som er skyld i dette og det lever jeg så med.

Alle burde undlade lyd fra fladskærmen det er næsten altid meget ringe lyd og her et s95b, som kræver(: mindst en stereoforstærker med seperate højtalere.

Måske i kunne sætte lidt fokus på dette og teste nogle opstillinger som vi almindelige har råd til at købe.
#353143
I dag findes så mange muligheder, som er aktive, som ikke kræver hverken en stereoforstærker eller separate højttalere.
Mange vælger en soundbar, men der findes mange andre muligheder, som lyder bedre, specielt hvis man også ønsker god lyd, når man blot hører musik...