Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#353096
Jeg er førstegangsejer af et OLED, et C2, 65", så jeg aner ikke hvordan, at skærmbilledet som sådan "bør" se ud. Så i stedet for at bruge (mere) tid på at overveje, spørger jeg Flatpanels.

Tv'et er fra slut-juni, og har vel været brugt 0-5 timer om dagen på streaming.

Jeg er bekendt med, at LG's oled kan have et pink tint, men aner ikke om det er det, som måske er på spil her. Anyway, for your consideration:
1.jpg
1.jpg (570.98 KiB) Vist 14721 gange
2.jpg
2.jpg (562.28 KiB) Vist 14721 gange
3.jpg
3.jpg (606.62 KiB) Vist 14721 gange
Som det ses, så er det via et Apple TV 4K, 2021-modellen. iPhonens kamera har skruet lidt op for kontrasten, men særligt området til højre kan ses med det blotte øje, fx når der dobbelt-trykkes på "Hjem"-knappen og listen med apps kommer frem.

Er det meningen, at billedet fx i "indstillinger" skal være uniformt gråt?

Kan jeg eventuelt teste et sort billede direkte på skærmen?

Mig bekendt har jeg endnu ikke lagt mærke til områderne, når tv'et "kører". Og sandsynligvis vil ingen andre i husstanden se noget som helst :)

Tilføjelse: endte alligevel med at teste forskellige shows med sorte barrer, og det ser ikke ud til, at misfarvningen er til stede. Så snart jeg dobbeltklikker “hjem”, så dukker det op. Mener ATV er sat til 4K SDR.

Testede HDMI-forbindelsen, den har det fint.
#353098
Det er helt normalt. Dit TV har det fint :)

Apple TV har let gennemsigtige menubaggrunde. Så det du ser f.eks. i bunden af skærmen er et lyst element, der kører i "baggrunden". Det kan f.eks. være en film eller noget andet.

Af samme grund vil indstillingsmenuen til tider se helt grålig ud, men andre gange gullig-grålig, grønlig-grålig eller lignende.

Du kan se et stock-eksempel på det her fra Apple, hvor det lyse felt i midten sandsynligvis er en eller anden meddelelsesboks, der har fremkaldt tastaturet:

Billede
#353160
Billede nr 2 er også helt normalt.
Det er AppleTV og ikke dit tv der gør det.

Sådan ser mit AppleTV også ud hvis jeg vælger HBOMax appen i toplisten (uden at klikke på den)
Det ser ud som om du har været på HBOMax appen og så scrollet ned. Så bliver baggrunden fra den øverste app aktiv.

Det virker som om de apps der er i toplisten har forskellige baggrunde.