Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hunden
#352841
Hvorlænge holder et tv?
Nu har jeg et philips tv som nu er 6 år,og som stadig
virker perfekt.
Af PeterD
#352844
Det kommer vel an på hvor længe det står tændt uafbrudt og selvfølgelig også hvilke komponenter der bruges i tvet.

Det kan tilføjes at plasma teknologien som nogle producenter brugte, har en levetid på "over 100.000 timer".

Om det er meget eller lidt, må den enkelte vurdere.

LCD/QLED holder vel 40.000-60.000 HVIS du vel og mærke, skruer HELT op for lysstyrken. Hvad er det ? 5-7 år ?

Det er nok større sandsynlighed at der, potentielt, vil ske noget med skærmen, hvis det viser "stor lysoutput". Et meget lyst billed, hver dag over mange år, end hvis du dæmper kontrast og lys en smule.

En guide fra producent:
https://durabilitymatters.com/how-long- ... -tvs-last/

..og til Philips, dit mærke:
https://myintelligenthouse.com/is-philips-a-good-tv/

OLED kan også miste lysintensiteten. For at det falder fra 100% til 50% i lysstyrke, tager det, ifg. LG er omkring 54 år, så der er noget noget elektronisk som går istykker før..

Så er der hvordan du behandler TVet?
Står der noget på tvet?
Skal der vandes potteplanter oven på tvet, med fare for at ødelægge komponenter med vand, etc.
Har du tabt noget ned over tvet ?
Står det et varmt sted?
Kommer der lys direkte på skærmen 24 timer i døgnet ? Bliver det renset for støv i kabinettet?
Er det udsat for at få støv i kabinettet ?
Af LarsCJ
#352848
hunden skrev: 1. aug 2023, 14:39 Dumt svar ,det viser en ting.
Snarere et dumt spørgsmål ...

Min mor havde et Samsung der gik i stykker efter 2,5 år
Jeg har et andet Samsung der er begyndt at halte her efter 5 år og min bror har mit gamle Samsung, der kører fint på 12. år.

Så hvor længe mener du et Samsung TV holder?
Af JLPFLD
#352850
hunden skrev: 1. aug 2023, 14:00 Hvorlænge holder et tv?
Nu har jeg et philips tv som nu er 6 år,og som stadig
virker perfekt.
Hvor længe holder en bil?

Dit spørgsmål læner sig op af en Oscar for mest latterlige spørgsmål.
Af hunden
#352851
Det er vil ikke mer latterligt når der er nogen der spørger hvor mange meter
man skal side fra et tv
Af Axlon
#352855
hunden skrev: 1. aug 2023, 14:00 Hvorlænge holder et tv?
Nu har jeg et philips tv som nu er 6 år,og som stadig
virker perfekt.
Tjaa man kan jo være så uheldig at få et TV som båler af efter et par timer.
Mit nuværende Panasonix PX70 har faktisk 16 års fødselsdag præsis i dag, og har kørt knapt 40.000 timer.
Af henrik.yde
#352865
Som udgangspunkt findes der ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar. Husk at holde den gode tone, og husk at vi er her for at hjælpe hinanden.
Af PeterD
#352868
Axlon skrev: 1. aug 2023, 18:48
hunden skrev: 1. aug 2023, 14:00 Hvorlænge holder et tv?
Nu har jeg et philips tv som nu er 6 år,og som stadig
virker perfekt.
Tjaa man kan jo være så uheldig at få et TV som båler af efter et par timer.
Mit nuværende Panasonix PX70 har faktisk 16 års fødselsdag præsis i dag, og har kørt knapt 40.000 timer.
..Er det muligt, sådan lige til og enkelt, at se i en menu på Pana hvor længe de har været tændt ?...og på et Samsung, Philips og LG for den sags skyld ?
Af henrik.yde
#352869
Ja, stort set alle TV har en såkaldt "servicemenu" hvor man b.l.a kan se den slags. På Philips TV taster man "123654" hurtigt efter hinanden på fjernbetjeningen, så kommer den frem på skærmen.
Brugeravatar
Af HMS
#358347
Vi har her i familien indefor det sidste år haft 3 stk. Samsung TV som har holdt lige omkring 2 år.
Et var pludselig helt dødt, et andet med en bred sort lodret stribe gennem skærme. Og nu et der er 2år og 4 måneder , som bruger en pokkers tid for at starte op, og derefter har det en masse fine vandrette sorte streger over skærmen. Det ryger ud idag til fordel for et billigt Philips, bare for at prøve noget andet.

Det er godt nok dårlig statistik på det mærke herfra. :-(
Af George1
#358356
Man kan ikke svare på det spørgsmål, Har haft en Samsung topmodel, et fejl design tynd metal med alt elektronik i foden flot, men fejl-design efter min mening som gjorde at kondensatore gik efter 2 år, dog det eneste af mine 5 Samsung der gik i stykker.
Mit eget køre på 4 år i stuen , et på 8 år i soveværelset og et ved min mor som er 12 år gammelt. Et stk kasseret pga alder, men virkede da stadig sorry. Men
der er mandagsmodeller inden for alle mærker.