Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mikkelsen91
#352718
KimKaos skrev: 26. jul 2023, 15:05 Så vælg det 55" Samsung S95B til 8.888,- OLED i topkvalitet
Nu blander konen sig dog lidt, fordi den væg det skal hænge på, der kommer vi til at lave lidt om i tv møbel osv - så hun spørger indtil om det ikke kan være et frame TV?

Også kiggede jeg på LG G2 Gallery modellen?
Af PeterD
#352720
KimKaos skrev: 26. jul 2023, 15:05 Så vælg det 55" Samsung S95B til 8.888,- OLED i topkvalitet
Men ingen Dolby Vision og fjernbetjeningen og højtaler er set/hørt bedste.

Tænk bare: Hvorfor ikke bare OLED fra starten, Samsung i stedet for alle disse LCD betegnelser ?... OLED er jo beviseligt overlegent på de fleste punkter.

De har nok måtte æde en hat eller to i Seocho-gu.
Af jkn789
#352721
Jeg siger bare, happy wife, happy life.
så personligt ville jeg gå med LG G2, du får et rigtig fedt billede og fedt design og en glad hustru, du kan nyde din sport med god samvittighed, fordi hustruen er glad for designet, så win win.
Af Mikkelsen91
#352722
Yes - det bliver det nok også :-) Er der noget der kan forsvare at betale 4k mere for i G3 modellen? Til en der ser film uden al muligt soundbar og surround, og egentlig bare vil have et flot billede når jeg endelig ser TV?
Af jkn789
#352724
Jeg vil anbefale dig at læse begge test af de to tv her på flatpanels og så vurdere om du synes det er værd at bruge 4k mere på G3.
jeg ved jo ikke hvor lyst din stue er når du ser din sport, men G3 giver en væsentlig større lysstyrke.
men er også dyrere.
Så det også budgettet som bestemmer.
i sidste ende er det op til dig hvad som vægter højst.
Af Beckham
#352727
henrik.yde skrev: 26. jul 2023, 14:12 Stort set alle streaming tjenester anvender Dolby Vision, så det er også et must for mig. Dybt underligt at Samsung ikke for længst har implementeret det i deres TV.
Spørgsmålet er så hvor mange som reelt vil kunne se forskel på Dolby Vision og normalt HDR? Jeg går op i billedkvalitet til en vis grad og skal der ærligt erkende at jeg tvivler da på at jeg vil kunne se forskel hvis der blev sat en blindetest op. Og hvis vi ser lidt mere generelt på det, så tvivler jeg på at ret mange tv-købere ved hvad Dolby Vision er.