Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madssomfan
#352513
Hej Flatpanels, leder efter et decent tv til omkring 3k er det overhovedet mulight eller køber man noget værre lort?

på forhånd tak
Af PeterD
#352524
sokken skrev: 14. jul 2023, 15:57 Man skal da holde sig langt væk fra sådan en salgs annonce når sælger kalder dette tv næsten ny 😂
Tjo' e. Vi ved jo ikke hvor lang tid det rent faktisk har været tændt. Om det kan findes et sted i menuen O-O. Måske nogle herinde er ved at gå fra plasma eller LCD til OLED, skal vel være velkomne at skrive. Et "decent tv" kan jo være mange ting.

Formodentlig vil et ST eller GT være et meget bedre køb, men hænger ikke på træerne mere..
Af Supergris
#352526
PeterD, kan du ikke stoppe med at anbefale mere end 10 år gamle plasma TV til flere tusinde kroner som værende et godt køb?

Jeg ved ikke, om sælger har ændret prisen, men nu står det til "2250 kr.".

Størrelsen er i øvrigt ikke 55", som angivet, men 50", som fremgår af billedet med modelnavnet angivet:
Panasonic TX-P50UT30Y

Et plasma TV burde kunne findes til en pris omkring en plovmand - sikkert flere herinde der har et stående, som de ønsker at donere til en studerende, der blot har brug for et TV med et anstændigt billede...
Af PeterD
#352531
Supergris skrev: 14. jul 2023, 19:38 til en studerende, der blot har brug for et TV med et anstændigt billede...
Måske..Men find et LCD tv til omkring 2500 kr med bedre sortniveau end en plasmaskærm.

Men nu har tråden i hvert fald fået omtale og trådstarter kan jo altid oprette en købsannonce her hvor der skrives mere vedr. ønsker

viewforum.php?f=14
Af JLPFLD
#352532
Jeg er nød til at tilslutte mig Supergris ... dine indlæg omkring plasma er latterlige og de tangere til pinlige. Vi skriver 2023, og jeg ved ikke om det er noget du har opdaget. Jeg syntes det er pinligt at du anbefaler sådan et køb, og jeg syntes faktisk at dig og dine bidrag er en skændsel for et forum som er presset af indlæg som lige så godt kan skrives på facebook.
Af PeterD
#352533
Er det strømforbruget der tænkes på?

Jamen, så vær velkommen til at komme med nogle forslag i stedet for at pege fingre.

Skal det vise HDR så værsgo.

https://www.boligcenter.dk/elektronik/t ... ricerunner

Smart tv skal også opdateres og det er lækkert så længe TVet er nyt ellers kan du køre Chromecast eller Shield, men det kan du også på et plasma.

Her er en tråd fra februar 2022 med skiftet fra plasma til LCD og tanker:

"der er ikke stor forskel på billede kvalitet ved alm flow tv bortset fra det højere Lys output"

viewtopic.php?t=52804

Men ja. Så da gerne at FT også fokuserede på 2023 skærme i helt budgetklassen.
Det er jo ikke alle som er villige til at betale 5-6-7000 kr for en skærm og mest af alt har plads til en skærmstørrelse på 32"- max 42" på værelset.

Lad os høre fra trådstarter.
Af JLPFLD
#352544
Det TV du linker til, er et rigtig godt bud. Tænk at man kan købe et 43" til 2200 kr.
Var det et TV jeg ville købe? Nej. Jeg ville nok købe brugt. Jeg ville bruge Flatpanels anbefaling af skærme, gå et par år tilbage og så gå på den blå avis og købe brugt.

Men ja, det er strømforbruget jeg tænker på og alderen på et plasma.

Jeg er i øvrigt helt enig i at der gerne måtte være fokus på skærme under 3-4000 kr.
Af madssomfan
#352571
ikke super relevante bud på nuværende tilbud/køb andet end kig "brugt". Tænker ikke jeg har lyst til brugt, for det første er det kæmpe hassel at skulle hente et tv brugt i storby, vil gerne kunne have levering med som studerende uden bil :)
Brugeravatar
Af KimKaos
#352573
Der er masse af gode tilbud til den pris - f.eks. har Power pt. et restmarked tilbud kørende og her findes tv i din prisklasse - der alle kan leveres til døren

https://www.power.dk/kampagne/restsalg/ ... gn-content

Men du kan også prøve de andre - Jeg tog for sjovt Bilkas oversigt - valgte en prisområde fra 2.500 til 3.500 og de havde 36 forskellige til den pris og jeg vil tro det gælder dem alle - måske er du heldig at finde et godt outlet tilbud - prøv dig frem

Jeg bor selv midt i København og orker ikke at eje en bil - så jeg forstår dig når det kommer til problemerne med at handle privat