Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wank
#352452
Hey
Hvilket tv skal jeg vælge hvis mit budget er omkring 3k, max 4 hvis der virkelig er et godt tilbud, smart tv bliver klaret af Xiaomi stick, så egentlig kun billede der vigtig, så meget man nu kan få for det lave budget:)
#352460
Bedste billed vil nok være at se på en brugt og velholdt plasma til de penge :-).

Selv OLED folk anerkender at teknologien kan noget lige med undtagelse af peak lydniveau hvor dagens highend LCD skærme ofte ER bedre.

Film og sport er så lækkert på et plasma, nu når OLED ikke prismæssigt er nået derned endnu.
#352464
PeterD skrev: 10. jul 2023, 13:55 Bedste billed vil nok være at se på en brugt og velholdt plasma til de penge :-).

Selv OLED folk anerkender at teknologien kan noget lige med undtagelse af peak lydniveau hvor dagens highend LCD skærme ofte ER bedre.

Film og sport er så lækkert på et plasma, nu når OLED ikke prismæssigt er nået derned endnu.
Jeg håber det er en joke 🫣 Han får et kæmpe skrummel af en skærm med et strømforbrug der er med til at holde ham varm på en kold vinternat. Det er hvad han får ... ja så går han glip at 2 års garanti og køber sig til en skærm med begrænset levetid.
Jeg vil ikke anfægte billedkvaliteten, men tænker ikke han kan se forskel med snuden begravet under dynen.

Mit råd vil være at ta i Elgiganten og finde et TV til omkring 3000-4000 kr og ta den du syntes bedst om 🙈 og her ville kigge efter TCL og gud forbyde det Samsung
#352473
PeterD skrev: 10. jul 2023, 22:13 ...men mon sælgerne vil anbefale et TCL og hvad syntes du der er galt med Samsung. De laver da også fine skærne ?
Sikkert ikke 🤭

Samsung laver helt sikkert fine skærme. Men når man har været en tur omkring forbrugerombudsmanden og "vundet" en sag foranledet af et firma, så kommer man næppe til at anbefale dem.

Og det gør jeg så alligevel, for de laver ganske fine skærme
#352475
PeterD skrev: 10. jul 2023, 13:55 Selv OLED folk anerkender at teknologien kan noget lige med undtagelse af peak lydniveau hvor dagens highend LCD skærme ofte ER bedre.
Hvad har lyden med TV-teknologien at gøre?
Til info skal der ikke mellemrum før tegn som f.eks. "?" eller "!".
Du kan betragte dem som en erstatning for et punktum...
#352477
Supergris skrev: 11. jul 2023, 14:18
PeterD skrev: 10. jul 2023, 13:55 Selv OLED folk anerkender at teknologien kan noget lige med undtagelse af peak lydniveau hvor dagens highend LCD skærme ofte ER bedre.
Du kan betragte dem som en erstatning for et punktum...
Til info skal der mellemrum efter punktum og før ... (tøveprikker) ikke at forveksle med de sat... udeladelsesprikker 🫣
#352486
Til info, det du kalder "tøveprikker" er et udtryk jeg aldrig har hørt, eller benyttet mig af!
Jeg har bare for vane, at slutte et afsnit med 3 punktummer i diverse indlæg, som er noget jeg personligt bruger, i stedet for diverse emojis eller lign., så intet forkert i det, blot noget jeg ynder at bruge...

Hvad er "foranledet"?

"ikke at forveksle med de sat"?

Marquis de Sade, du tænker på?

Hvad er dette: "🫣"?
#352488
Den bedste TCL koster mere end dit budget. Feks C845.

Men måske hvis man dykker lidt ned i deres lineup.. ?

Her en test af C645.

"TCL C645 Review: One of the best budget TVs right now (maj 2023)

https://www.techweekmag.com/reviews/tv/tcl-c645-review/

Pris:
https://www.komplett.dk/product/1248167 ... nnkommende.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1285931399

Om du går i butik vil sælgerne altid forsøge at sælge dig et tv som er i en højere prisklasse end hvad du kom ind efter og et mærke de tjener mest på, så...

Om muligt hvad med et tv med et godt billede (Pana, Sony) fra dba ?.
#352528
Supergris skrev: 12. jul 2023, 01:40 Til info, det du kalder "tøveprikker" er et udtryk jeg aldrig har hørt, eller benyttet mig af!
Jeg har bare for vane, at slutte et afsnit med 3 punktummer i diverse indlæg, som er noget jeg personligt bruger, i stedet for diverse emojis eller lign., så intet forkert i det, blot noget jeg ynder at bruge...

Hvad er "foranledet"?

"ikke at forveksle med de sat"?

Marquis de Sade, du tænker på?

Hvad er dette: "🫣"?
Det er faktisk ret simpelt. Emojis er accepteret som udtryksform i Danmark. Det er den måde du bruger "…" ikke. Jeg ved det ikke er USA, men der er netop faldet dom hvor 👍 bliver anerkendt som en aftale. Men det har intet at gøre med udeladelsesprikker. Sata.. eller sat… er satans med udeladelsesprikker.

At du ikke ved hvad hvad tøveprikker er, og aldrig har hørt om udeladelsesprikker burde nok give anledning til at du endnu engang tænker dig om før du korrigere andre. Sorry to say!