Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352131
Jeg har fået den opfattelse efter at have læst flere artikler det de primært bruger deres Sonys men har i en årrække haft OLEDs stående så de kan se hvad folk kan opleve hjemme i stuerne.

Men i takt med at de nye paneler vinder frem er flere begyndt at master i mere end 1000 nits men du har ret Rasmus det medføre nogle andre problemer

Jeg vil prøve at se om jeg kan genfinde nogle flere artikler om emnet så dem der er interesseret kan læse mere - men folk kan jo begynde med den artikel jeg allerede har linket til her beskriver han nogle af de samme problematikker
Senest rettet af KimKaos 22. jun 2023, 12:16, rettet i alt 1 gang.
#352132
Jeg har skrevet bl.a. disse artikler. Inkluderet er en video fra en af de personer i Hollywood, der har været med fra starten ift. arbejde med film og serier i HDR.

En tur i Sonys Hollywood-studie: 4K er fremtiden
QD-OLED rykker ind i Hollywood-studier med Flanders' XMP550
Video: Hvordan Hollywood-film farvegraderes i HDR & SDR

Jeg har familie i USA, der arbejder med special effects digitalt i Hollywood, så jeg har besøgt flere studier, men det har ikke været i arbejdsøjemed.
#352925
Sidder i præcis samme dilemma her:
C2 har fået fine anmeldelser på billedet, serien er gennemtestet gennem årene og man ved ligesom hvad man får - 7500kr. for 55"

S95B virker til at køre på fremtidens teknologi (eller én af dem), får også fine anmeldelser på billedet, men er første skud på stammen fra samsung og kommer derfor (tilsyneladende) med lidt børnesygdomme. 7777 kr. for 55"

G2/G3 og S95C osv. virker jo også super spændende, men de er bare til en helt anden pris ift. budgettet. Vil gerne holde mig under 8k så vidt muligt

Kommer fra et 46" Pana G20 plasma, som efter 11 år. gik i stykker i foråret.

Er virkelig i tvivl om jeg skal gå den ene eller den anden vej. C2 blev hentet forleden, men står stadig i kasssen, ikke pakket ud.
#352938
C2 har lige fået en opdatering så nu er problemerne med auto-dimm forbi og det tæller med på plus siden i min bog

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1690974264

S95B er Samsungs første gen. - men billede står knivskrapt og får ros allevegne og lige nu er det møgbilligt

Tizen og WebOS er begge i den nye version ikke meget at prale af og LGs remote hader jeg men bruger man Apple-box så er det lige meget

Og så er der lige det med Dolby-vision ............. (den snak gider jeg ikke lige nu ;))

Men du har en C2 til 7,500 og med den nye update så vinder den med et mulehår (Tænk skrev jeg lige det)
#352940
KimKaos skrev: 3. aug 2023, 14:01 C2 har lige fået en opdatering så nu er problemerne med auto-dimm forbi og det tæller med på plus siden i min bog

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1690974264

S95B er Samsungs første gen. - men billede står knivskrapt og får ros allevegne og lige nu er det møgbilligt
Ja. Det er godt de har fundet ud af at OLED er det folk vil have.

Spørgsmålet er så bare hvordan det holder når det nu er deres debut med OLED ?

https://www.avsforum.com/threads/samsun ... /page-1936
#353268
Har læst denne udmærkede tråd da jeg overvejer et LG C2 65". Pt. fås Samsung S95B 65" dog til 10.990 kr. hvor C2 koster ca. 13.500 kr.

Er LG C2 så stadig det værd med en merpris på 2.500 kr.?

Når jeg kigger på pricerunner, sælges TV'et i flere forskellige versioner, men jeg kan ikke se hvad forskellen skulle være.

Hvad er forskellen f.eks. på OLED65C21LA og OLED65C22LB?
#353269
Jeg var også forvirret over de forskellige modelnavne, men hvis du søger på LG’s hjemmeside, så er der specifikationer for hver enkelt.

Forskellene, som jeg husker dem, kan bl.a. være farven på tv’ets bagbeklædning og hvorvidt alle eller kun nogle HDMI-stik er i siden. Men LG’s hjemmeside lader dig vist også sammenligne.