Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af [email protected]
#350798
Jeg har købt et Samsung s 95 b..65''Oled-Qled. Kan ikke fange de kodede kanaler ved kanalsøgning. (YouSee)
Hvad gør jeg forkert? 🙄
Af mhca
#352741
Mine forældre har fastholdt deres gamle Yousee løsning og har kørt videre med kort på deres 10-13 år gamle Samsung TV.

De har netop opsat et QN95B og her kommer de kodede kanaler ikke med ind. Er det fordi de nye TV ikke understøtter den gamle løsning?
Af Provinsen
#352781
Fandt denne guide på nettet til yousee pakke med bland selv og ekstra kanaler.
Start digital søgning vælg udbyder Yousee hvis muligt.
Indtast følgende
Frekvens 450MHZ eller 450000 KHZ
Symbolrate 6875
Modulation 64
Netværks id 111

Sidstnævnte er vigtigt da de fleste tv sælges med indstilling sat til 100

Håber det hjælper.
Bemærk denne løsning kræver et CI modul
Mvh Provinsen
Brugeravatar
Af Millemis
#352782
Bare du husker at indgive 111 som netværks-id, så skal det nok gå.

N.B.
Jeg går ud fra at modulet/kortet sidder korrekt i.

MM
Af mhca
#352838
Tak til jer begge. Den har jeg også fundet.
Problemet er bare, at vi ikke kan tvinge Samsung fjernsynet til at vælge netværksID.
Man kan kun vælge YouSee og kan også få en avanceret dialog med frekvens, symbolrate osv. frem, men ikke netværksID.
Vi har også forsøgt at vælge "Andre" som udbyder, men heller ikke her giver den mulighed for at vælge NetværksID.

/Martin
Af mhca
#352847
Nå, det lykkedes at få svar via Samsung support.
Vi syntes ellers, at vi havde forsøgt de mest oplagte måder at lede efter netværksID muligheden.

Der er nu kodede kanaler tilgængelige :)
Vedhæftede filer
SamsungSupport_netværksID.png
SamsungSupport_netværksID.png (323.1 KiB) Vist 729 gange