Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sokken
#268144
Det kommer an på hvad du skal bruge tvet til. Jeg ser mange film og spiller playstation så jeg har et surround anlæg
Af MortenLS
#268148
Og nok waoo tv hvis vi bliver trætte af app styret tv. Vi har et “dele” boxer kort idag. Men boxer tv er bare ikke super god kvalitet.
Af sokken
#268151
Så vil jeg nok anbefale et soundbar eller anlæg men lyden er ikke helt dårligt på min b6. Ved ikke hvordan den er på B7
Af Martin Sjøstrand
#268158
Jeg har en 65" B7, og bevares, det er da ikke på højde med mit surround-anlæg, når jeg skal se film, men jeg må indrømme at jeg er da imponeret over den indbyggede højtaler i tv'et, så til daglig brug klarer jeg mig fint med den indbyggede, der gider jeg ikke tænde anlægget. Når der rigtig skal nydes en film, så ryger det over anlæg, men det ville jeg så heller ikke mene kunne erstattes af en soundbar.

Så min mening er, skal man alligevel ikke have et dedikeret anlæg, så ville de indbyggede højtalere være fine nok til mig :)
Af MortenLS
#268159
Fedt. Tak for svar.
Vi skal ikke have et anlæg koblet på. Max en soundbar med trådløs sub.
Har en i kælderen til min 100” projektor. Og den spiller faktisk bedre end det surround-anlæg jeg havde før. ?
Af Supergris
#268205
Da det TV, der er udnævnt til det bedste køb i klassen, er indenfor budgettet, ser jeg denne tråd som én, der kunne være holdt meget simpel, hvis man i stedet for at skulle vælge mellem 2 specifikke modeller, blot skulle komme med et bud på det bedste TV indenfor budgettet, med mindre, der er en ufravigelig grund til, det SKAL være én af de 2 modeller?

http://www.pricerunner.dk/old/pl/2-3799 ... ign-Priser

Hos HifiKlubben får du 3 års garanti uden merberegning:

https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemme ... 05-uhd-tv/

Med hensyn til debatten, vedr. IPS vs. VA-panel, har jeg selv oplevet én af LGs modeller hjemme i stuen, hvor jeg ikke kunne leve med de "sorte" bjælker, der nærmest var grå.
Om de er blevet bedre, i de omkring 4 år, der er gået siden, har jeg ingen anelse om, men udfra tests lader det ikke til det.
Dette var kun synligt, om aftenen i dæmpet belysning. Om dagen så man det ikke, men de fleste nyder vel netop en god film om aftenen, under dæmpede lydforhold, og så ser jeg ikke nogen grund til at vælge et TV med IPS-panel, når der er alternativer.

OLED udmærker sig jo netop ved det absolutte sortniveau, som danner det bedste grundlag for et godt billede, med farver, kontrast mm., der får de bedste betingelser at arbejde under.

HDR, er også en grund til at vælge Sony 65XE9005 eller en OLED-model fremfor én af de 2 modeller, der spørges ind til...

Selvom jeg normalt ikke er tilhænger af, at sammenligne TV i butikken, havde jeg for en måneds tid siden, muligheden for netop at sammenligne Sony 55XE9005 mod Samsung 55Q7 i HifiKlubben, hvor jeg syntes, Samsungen faldt helt ved siden af, på trods af, vi prøvede at indstille os frem til bedst muligt billede.
Hvis vi havde forsøgt med HDR, ville forskellen højst sandsynligt, have været endnu større!
Senest rettet af Supergris 27. feb 2018, 00:19, rettet i alt 1 gang.
Af Supergris
#268211
MortenLS skrev:Fedt. Tak for svar.
Vi skal ikke have et anlæg koblet på. Max en soundbar med trådløs sub.
Har en i kælderen til min 100” projektor. Og den spiller faktisk bedre end det surround-anlæg jeg havde før. ?

Så må det have været et sølle surround-anlæg, eller det har været forkert sat op!
Af Supergris
#268226
Selv den BEDSTE soundbar, vil aldrig kunne opnå samme ydelse og kanalseparation, som et decideret surround-anlæg, med højttalere tilsluttet hver sin egen kanal!

Af ren interesse; hvilken soundbar, er det, du har?