Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#265675
thg skrev:Men hvis det er ombyttet pga. en beskadigelse under kalibrering (altså så det er butikkens skyld), så må de jo sørge for at ændre det der skal til, for at kundens forsikring er dækkende, idet kunden jo har betalt for denne forsikring!
Ikke hvis det er betingelserne , at det kun dækker det tv som er købt og ikke en byttet skærm, så skal du tegne aftalen på ny.

Sådan er det jo også med andre materielle skader, totalskades en bil, så får du ikke videreført den gamle forsikring, da bilen ikke længere bruges og er væk :) og du vel får en ny, måske endda en helt anden model, som ofte også sker for folk med defekt tv efter 2 år.
Af thg
#265676
bbplayer skrev:
thg skrev:Men hvis det er ombyttet pga. en beskadigelse under kalibrering (altså så det er butikkens skyld), så må de jo sørge for at ændre det der skal til, for at kundens forsikring er dækkende, idet kunden jo har betalt for denne forsikring!
Ikke hvis det er betingelserne , at det kun dækker det tv som er købt og ikke en byttet skærm, så skal du tegne aftalen på ny.

Sådan er det jo også med andre materielle skader, totalskades en bil, så får du ikke videreført den gamle forsikring, da bilen ikke længere bruges og er væk :) og du vel får en ny, måske endda en helt anden model, som ofte også sker for folk med defekt tv efter 2 år.
Korrekt, men så får forsikringstager jo også den for meget betalte forsikringspræmie retur - den går ikke bare tabt!
Brugeravatar
Af bbplayer
#265678
Det er vel det man gør når man får en ny skærm efter 2 år, og den første byttes? Eller mener du man skal have penge oveni for ulejligheden?

Der mener jeg betingelserne for tv skal læses, og så får du et svar. Resten er gætteri og jeg mener ikke den skal forlænges eller nogen penge udbetales for det den var ment til at dække er opfyldt, lige meget om det er 6 måneder eller 4.5 år.
Af thg
#265680
Som jeg forstår det er der sket en beskadigelse af tv'et af butikken ifm. kalibrering, som jeg tænker er sket da tv'et er blevet solgt.

Dvs. butikken ødelægger det og kunden får et andet tv. Så må det være butikkens ansvar at ændre det der skal mht. forsikringen, for kunden har købt en forsikring og at de så har ødelagt det undervejs, det skal jo ikke gå ud over kunden?
Brugeravatar
Af bbplayer
#265681
Fra elgigantens vilkår.:
§7
Med alle erstatningsprodukter medfølger en garanti på 12 måneder i tillæg til de 2 års nye reklamationsret
§4
Forsikringsperioden ophører ved totalskade af det forsikrede produkt.
Ved forsikringsperiodens ophør tilbagebetales præmien hverken helt eller
delvist, og forsikringen kan ikke overføres til et nyt produkt

Aftalen kan ikke sammenlignes 100% med almindelig forsikring, der er helt sikkert andre regler og love der. Dette er produkt specifikt og ja, min fejl, ikke en bil :)
Af thg
#265683
Hvis Elgiganten har ødelagt noget på tv'et ifm. en kalibrering således at det skal udskiftes, så er det jo hverken forsikringen som kunden har tegnet, ejerens private elektronikforsikring eller reklamationsretten der skal dække dette - det er 100% Elgiganten og så er det fuldkommen ligemeget hvad de skriver i deres vilkår!

Men jeg er ikke helt med på: Tv'et der nu er gået i stykker så det skal udskiftes, er det helt nyt, således at problemet lige er opstået ifm. en kalibrering som Elgiganten har lavet ved salget, eller er dette noget der er sket for år tilbage, hvor de så dengang har ombyttet det og nu er det så det ombyttede tv der giver problemer, som kunden så ønsker at få løst på den forsikring der i sin tid blev tilkøbt sammen med tv'et?
Brugeravatar
Af bbplayer
#265685
Manden kan ikke huske fra A til B, så fordi der står noget kalibrering, tror du så at tv er byttet helt ud?
Han mener jo ikke det er sket, som det læses og vedholder sig at forsikring ikke er udnyttet.

Jeg tror ikke det har været indleveret som defekt på en kalibrering, det ville jeg da afvise som defekt, og så se på billede og nulstille til fabriksindstillinger på stedet i butikken, længere er den ikke hvis det er ødelagt i indstillinger, og ejeren har rodet når det kom hjem.
Af lunddal
#265698
Jeg tror at pointen er, at Elgiganten har solgt "manden" et tv med forsikring og registreret serienummer.

De har så under kalibrering ødelagt tv og byttet det til et nyt.

I det tilfælde skal de jo sørge for at tilrette forsikringen.
Brugeravatar
Af bbplayer
#265704
Det kan være, det kan også være de har valgt et returneret tv, og så har det været umuligt at redde, og så kom et nyt serie nummer på bordet. Det har været omtalt at forkalibrerede tv, kan være returnerede skærme, som er åbnede af forskellige årsager.
Brugeravatar
Af bbplayer
#265719
Helt enig, hvis historien har taget sådanne en drejning, og vel også når det er butikken som udskifter en model, så serienummer egentlig fremgår som forkert, hvis kunden altså ikke nåede at få det.

Måske!
Elgiganten luskede en rep ind under deres kundes forsikring, så kunden betalte for det nye tv, som de håbede aldrig nåede endnu en dækning, og som desværre nu kom til lyset.

Well, bare et eksempel på mange unknowns i dette. Er det før han fik tvet , så er det jo elgiganten som må finde et nyt og gå uden om forsikring og desværre for dem, tegne en ny, da han reelt aldrig har haft den fra dag 1.
Af TigerHo
#265727
Elgiganten ombyttede det oprindelig fjernsyn - oprindelig bon blev kreditteret og jeg fik en ny bon med fjernsyn, forsikring, derfor mener jeg også at der er forsikring på det nye fjernsyn.
Af thg
#265728
TigerHo skrev:Elgiganten ombyttede det oprindelig fjernsyn - oprindelig bon blev kreditteret og jeg fik en ny bon med fjernsyn, forsikring, derfor mener jeg også at der er forsikring på det nye fjernsyn.
Men byttede de det på reklamationsretten eller fordi de ødelagde det, eller byttede de det på din oprindelige købte forsikring?
Af TigerHo
#265729
De byttede fordi de ødelagde det. Derfor er den oprindelige bon kreditteret og jeg fik en ny bon med tv'et inkl. forsikring.