Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wiso
#263081
Kan det virkelig være rigtigt det ikke er muligt at købe et OLED tv på mindre end 55"?

Nogle mennesker bor i mindre lejligheder med kort afstand fra siddeplads til væg...
Jeg kan have et tv på 40 til 43 tommer. That's it. Og jeg vil meget gerne have et OLED denne gang.

På forhånd tak.

PS. Jeg ved godt der er mange der sidder 2½-3 meter væk og glor på 55". Det må I selvfølgelig selv om. Jeg syntes bare det er ude i hampen. På producenternes egne hjemmesider anbefales på den afstand maks 40-43". Altså er jeg ikke interesseret i mere, hvad end andre mener om dét.
Brugeravatar
Af BlueFox
#263082
Sony havde engang en lille bitte Oled, men ellers nej det findes ikke som TV.
Jeg ville også gerne have et 45" OLED tv, men kikker i stedet efter et LG med nano teknologi.
Brugeravatar
Af bbplayer
#263095
BlueFox skrev: Jeg ville også gerne have et 45" OLED tv, men kikker i stedet efter et LG med nano teknologi.
Hvorfor tror du lige 45", det er i forvejen en størrelse som google dårligt kan finde, så det er også et niche produkt, og så vil du gerne have OLED solgt til et marked som kan være på et frimærke :)
Brugeravatar
Af BlueFox
#263097
Det skulle ikke forstås som præcis 45 tommer men måske en størrelse mellem 40 og 50 tommer, så undskyld hvis jeg fik pisset på din sukkermad.
Jeg tænkte bare 35, 45, 55, 65, 75, 85....
Brugeravatar
Af bbplayer
#263098
BlueFox skrev:Det skulle ikke forstås som præcis 45 tommer men måske en størrelse mellem 40 og 50 tommer, så undskyld hvis jeg fik pisset på din sukkermad.
Jeg tænkte bare 35, 45, 55, 65, 75, 85....
Ikke noget problem, du lærer jo at formulere dig korrekt af sådanne upræcise svar. Eller du for lov at uddybe når man undres.
Af CFE
#263114
Bestemt ingen hjælp, men blot et indskud til emnet. Der findes mindre OLED monitors, det er Trimaster serien som produceres af Sony i op til 30" men de sælges kun til professionelle. Startpris omkring $6000. Vil gætte på at Sony har et lavt yield i produktionen og derfor ikke har udbredt det mere, ligesom tilfældet var med Samsungs OLED tv forsøg
Af wiso
#263126
Rasmus Larsen skrev:Ifølge LGs roadmap kommer mindre OLED-tv første i 2019/2020: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1509536458
Hvor ærgerligt.
Men ok, bliver det 2019, er det jo kun lige godt et års tid.

Forstår til stadighed ikke hvorfor det er sådan. Ja ok, der er en som skriver det har med efterspørgslen at gøre. Det må jo så betyde de fleste mennesker enten bor stort og dermed har plads til en stor skærm, eller køber et der i virkeligheden er for stort (hvilket jeg stadig finder underligt).
Af wiso
#263127
Det hænder når jeg er ude at gå tur om aftenen og i forbifarten kommer til at kigge ind af et vindue (jeg går ikke og lurere, man kan uden at tænke over det komme til at dreje hovedet når man går forbi). Kan mindes jeg mere end en gang hen ad vejen har set en væg der næsten er fyldt helt ud af en kæmpe skærm - og en person der sidder to meter væk og glor på den. Ja undskyld mig, men det finder jeg komisk ...