Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Keller88
#259525
Har googlet og googlet. Læst jeres anmeldelser / test.. Er meget i tvivl!

Her er et link med 3 stk 65" skærme. Mit buget er ca. 10.000 kr.

Håber i kan hjælpe med rådgivning til den bedste for pengene. Jeg havde selv tænkt på den fra SONY. Var inde i Elgiganten i 2 timer i går, vi var meget enige om at den havde det bedste billede til prisen, det var dog ikke muligt at se de andre 2 i butikken som er med på linket.


https://www.elgiganten.dk/INTERSHOP/web ... gigantenDK

Samsung 65" 4K UHD Smart TV UE65MU7005
Sony 65'' 4K UHD Smart TV KD-65XE8505
LG 65" 4K Super UHD LED Smart TV 65SJ810V
Af Grandahl
#259526
Hvordan kan i være enige om at den havde det bedste billede til prisen, hvis du ikke har set de andre?

Nå, jeg ville udelukke LGén grundet den har et IPS panel, der ikke gør noget godt for billedkvaliteten. De to andre er meget ens på kvaliteten, som du nok har set på anmeldelserne her på siden. Så det er finesser som hvilket smart tv man er til, Samsungs Tizen eller Android hos Sony, design i den dur.

Om ikke så længe kommer der Black Friday, der vil der blive mulighed for at gøre et godt køb. Hvis du venter så længe, ville jeg holde øje med Sony 9005, måske kommer den ned i dit prisleje. Det er virkelig godt LCD tv synes jeg.
Af Keller88
#259530
Tak for svar Grandahl.

Jeg mente selvfølgelig at de 8 forskellige 65" Der var liv i hos Elgiganten. Det Samsung og det LG var kun info fra Google der ledet min opmærksomhed på dem. Læser man om det LG, lyder det jo helt fantastisk :D
Af PeterD
#259532
Både Sony og Samsung er gode skærme pga. VA panel, men 65" og 10.000 Kr er måske lidt svært at få et bedste af det bedste..

Ved godt at 65" er fedt pga. størrelsen som man ikke skal undervurdere, men desværre koster det bedste OLED i 65" 22.000 kr. og i selv i 55" koster sådan et 11-14.000 Kr.

Et 65" MU7005 ligger fra 11.400 Kr på Pricerunner.dk og et Sony XE8505 koster fra 9999 Kr.

LG kører med IPS panel og hvis I sidder ligefor tv'et i sofaen er en skærm med VA typisk at foretrække.

Producenterne vil meget gerne adskille sig fra hinanden med typisk design og med ord som "Nanocell" og meget andet, men grundlæggende er det enten VA eller IPS skærm og førstnævnte er bedst til at vise farven sort.

Du skal ikke se på hvor meget gejl der står i reklamerne..

At LGs WebOS så også får mange roser med på vejen, og sammen med Sonys Android tv, typisk bliver vurderet en smule bedre end Samsungs Tiden, skal ikke tage det fra LG at deres skærme er IPS..

Dog er deres OLED fantastiske. Det er prisen dog ikke.. ::l

Kan de andre også "caste direkte via Chromecast"?

https://www.sony.dk/electronics/support ... s/00014700
Af Keller88
#259533
Tak for svar Peter !

Nu mente jeg også kun det bedste til Prisen :D

Jeg har lige pt. et 50" Plasma fra Samsung der er 7-8 år gammelt.

Mit første valg var det fra Sony. Men har altid godt kunne lide Samsung. Hvilken af disse to modeller vil du tro jeg får den bedste oplevelse med ? Når jeg ser film og Spiller PlayStation 4 Pro ?

Er super glad for jeres input! Når man går lidt på kompromis med pris, er det bare mest lækkert man får mest muligt for sine penge.
Af Grandahl
#259538
Tizen som er det som Samsung har udviklet, synes jeg er bedre end Android fra Sony, synes også Samsung er hurtigere i kanalskift. Det glider bare bedre, og overskueligheden er bedre synes jeg. Men det er en smagssag som meget andet.

Samsungen har et imputlag til spil på 24 ms, hvor Sony 8505 har 32 og dermed er langsommere. Om det er noget man kan mærke i sin spiloplevelse skal jeg ikke gøre mig klog på.

Begge disse skærme er testet her på siden, så der kan du læse om dem og sætte dem op mod hinanden.
Af lennon
#259546
Keller88 skrev:Tak for svar Grandahl.

Jeg mente selvfølgelig at de 8 forskellige 65" Der var liv i hos Elgiganten . . . :D
Der er ingen normalbruger, som kan afgøre hvilket TV der har det bedste billede ved at sammenligne i en butik .
Af PeterD
#259548
lennon skrev:
Keller88 skrev:Tak for svar Grandahl.

Jeg mente selvfølgelig at de 8 forskellige 65" Der var liv i hos Elgiganten . . . :D
Der er ingen normalbruger, som kan afgøre hvilket TV der har det bedste billede ved at sammenligne i en butik .
Næ, så kommer man ud et med LG... ::l

Spørgsmålet er så om 65"MU er 1500 Kr bedre end 65" XE..?

Check priser på Pricerunner.dk
Af Keller88
#259551
Tak for alle jeres svar :)

Jeg tror godt jeg kan få det Samsung lidt ned i pris. Så det er næsten ikke er spørgsmål om det er 1500kr bedre.

Men syntes bare at testen på Sony her inde på siden lyder meget negativ, hvor den fra Samsung lyder lidt bedre.
Af PeterD
#259558
Keller88 skrev:Tak for alle jeres svar :)

Jeg tror godt jeg kan få det Samsung lidt ned i pris. Så det er næsten ikke er spørgsmål om det er 1500kr bedre.

Men syntes bare at testen på Sony her inde på siden lyder meget negativ, hvor den fra Samsung lyder lidt bedre.
Læs lidt rundt omkring for at få flere vinkler på testene.