Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Af zmol
#257847 Nu har jeg haft mit nye tv i en weekend og jeg er både meget tilfreds og meget utilfreds. Billede og ambilight er super. Men har følgende problemer. Det frustrerende er, at jeg ikke aner hvor mange af dem kan løses. Men here goes :
- chromecast virker sporadisk. Caster om formiddagen. Om eftermiddagen når ingen casts igennem. Helt ubrugeligt.
- ingen chromecast I 4k - jeg syntes at jeg havde læst det kom med den patch der netop var rullet ud? Jeg har ikke fået nogen patch.
- små hak og lyd scratch og blip lyde i video. Graden er forskellig, men en serie der ikke havde det lørdag morgen har det så søndag formiddag på samme scene (stream fra Netflix). Det kan også optræde på video fra pc streaming.
- hdr Netflix glitcher I lyden, Cosmos på Netflix har små sjældne stutter hak, BBC Africa dokumentar I ringe 1080p har lyd og billede hak.
- kan ikke afspille mkv fra pcen i 4k. Det er sikker på noget codecs og format og sikkert ikke fjernsynets skyld. Havde bare håbet... YouTube kører fint, men jeg kan ikke bruge min telefon for chromecast er nede.
Fjernbetjeningen kan ikke paires med tvet. Hold pair knappen nede i tre sekunder men tv reagerer ikke. Har opgivet.

Så opsummerende så er der ind til videre intet der fungerer stabilt. Jeg bliver nervøs for om hardwaren/softwaren er god nok til at afspille uden glitches på video eller lyd. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, men jeg gemmer emballagen så jeg kan benytte min returret. Skønt tv ellers
Brugeravatar
Af bbplayer
#257850 Jeg synes du er lidt unfair overfor dit tv, selvom det kunne være årsagen til flere af problemerne, så kan de også være dine :(

- Chromecast virker og så virker det ikke senere på dagen? Har du flere enheder aktive på wifi senere på dagen?
- hak og lyd fejl kan jo være din router, din internet forbindelse som fejler, og netflix går selvf. i selvsving. Dertil må du prøve et alternativ som din mobil i hotspot og så streame netflix over wifi hvis du altså har 4G derpå, så ser du da om det kører bedre. og kan måske præcisere fejl på din egen router med det og ikke tv.
- ringe hd billede og lyd er igen tilbage til bitrate og netflix vil jo tilpasse til din båndbredde tilgængelig ikke den du har.
- 4k fra PC er et jo som du siger, ikke tv't skyld, den må du redde på pc før du prøver tv :)
- hvis fjernbetjening ikke virker, hvordan har du så formået at bruge tv sådan rigtigt indtil nu?

Men sidst, havde du valgt Sony eller LG, så var du måske bedre stillet , måske ikke, nogle af problemerne er jo ikke tv fejl.
Af zmol
#257852 Min tlf crashede halvvejs i et langt svar så nu skriver jeg den korte version. Men tak for svar i hvert fald :)
- vi bruger pc og to telefoner til Chrome cast. Jeg ved ikke hvad mere jeg kan tilføje andet end at det ikke virker, hverken efter reboot af chrome cast eller TV eller telefon.
- måske skyldes skrat og blip lyde netværket. Jeg prøver at lave et Hotspot i morgen og ser om det hjælper.
- billedkvalitet fejler ikke noget. Lav bitrate giver dårlig kvalitet og høj giver god. Jeg mener at små hak og blip optræder uafhængigt af filen/video. Det oplevede jeg aldrig på mit Panasonic plasma tv med chromecast 2. 4k signal starter på 7.5mbps på netflix og lander så på 14mbps. Ingen problemer med at kvaliteten falder / buffering
- jeg har kabel mellem tv og router. Og samtidig wifi så chromecast kan forbinde. 100/25mbit. Kan dog kun forbinde TV til 2.4ghz net. Ved ikke om det gør nogen forskel.
- fjernbetjeningen virker, men ikke voice og ikke hele qwerty tastatur på bagsiden, fordi jeg ikke kan gennemføre pairing.
Af carsten.pedersen
#258196 Hej jeg har bestilt POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker optimalt, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
Jeg kunne godt tænke mig et beslag som hænger 1 cm fra vægen, men har vel efterhånden fundet ud af det er for tæt, så er jeg fundet et som hænger 2,7 cm fra vægen, men er det langt nok fra?
Af jesper.vester
#258202
carsten.pedersen skrev:Hej jeg har bestilt POS9002, men kan ikke læse mig frem til hvor tæt på vægen det må hænge, for at Ambilight virker optimalt, der står kun at det max må være 15 cm fra vægen.
Nogen erfaring eller viden om dette?
Jeg kunne godt tænke mig et beslag som hænger 1 cm fra vægen, men har vel efterhånden fundet ud af det er for tæt, så er jeg fundet et som hænger 2,7 cm fra vægen, men er det langt nok fra?


Hej Carsten

Efter min bedste overbevisning, så kan du hænge det så tæt på væggen som overhovedet muligt. Teknikkassen på den nederste del af skærmen skaber under alle omstændigheder lidt afstand. Se evt. billeder i anmeldelsen her på siden.
Af carsten.pedersen
#258214 Philps anbefaler mig at det skal hænge mindst 5 cm fra vægen, men jeg kan bar eikke finde ud af om det er fra led, for eller bag kant.

Svar fra Philps:
Det er individuelt hvor meget en kunde vil have Ambilighten skal kunne lyse op på væggen. Men skal du have en ca. afstand vil jeg sige 5cm som minimum.
Hvorfor jeg anbefaler dig at bruge afstandstykkerne til dit tynde vægbeslag, er at TV'et vil komme for tæt på væggen, hvilket betyder at du ikke får udnyttet Ambilighten særlig godt. Med dette menes at du kun vil få en smal aura på blot nogle få cm, også en skarp kant af lyset, da lyset ikke kan sprede sig yderligere grundet den korte afstand. Med afstandstykkerne får du TV'et 1 cm længere ud, og derfor vil du få en meget bedre/større aura med en blødere overgang fra Ambilighten til væggen.
Håber dette er svar? :)
Af daniel.petersen
#258257 Har haft vores POS9002 i 3 uger nu, og kan ikke genkende problemerne som OP omtaler..
Er ovenud tilfreds og synes virkelig det gør et super arbejde..
Jeg er på Android 7, men har ikke testet chromecast i 4K..

Det eneste problem jeg har, er dog at det virker som om, at billedet bliver strukket.. har ikke gjort det store ved det dog.


Er der nogle der har henvendt sig til Philips ang den let buet skærm?
Brugeravatar
Af matthiasnielsen
#258258
daniel.petersen skrev:Jeg er på Android 7, men har ikke testet chromecast i 4K..


Har du gjort noget bestemt for at opdatere til Android 7?

Jeg opdaterede min POS9002's software for en uge siden, og kører nu på en version, der blev lavet 31/8. Men Android TV er stadig version 6.
Af güven.güven
#258426 Hej vil en af jer kunne svare mig på følgende.

1.jeg oplever mit philips pus9002 er langtsomt(feks når man er inde på viaplay og skal skrive så reagere den ikke med det samme?

2. JEg har svært ved at pair den nogle gange (holder den inde i 3 sek, men synes ik det virker.

3. Når jeg så har pairet den og jeg så vælger at bruge tasturet bag på, så efter jeg har trykket 2 bogstaver så vil den ikke skrive, så skal man trykke ok eller bevæg pilene op og ned og fortsætte.

4. Hvordan får jeg det optimale ud af mit pus9002(både billedkvalitet, eller omkring apps osv)

udover det er jeg glad for tv'et.
Af güven.güven
#258427
carsten.pedersen skrev:
Mr_Mo skrev:Andre der har opdateret til Android 7? Jeg kører også på en version 6 fra 31/8. Bliver opdateringen udrullet på forskellige tidspunkter?


Gad vide om det her vil hjælpe.
https://www.philips.dk/c-p/55POS9002_12 ... ne/support


ey det link du henviser til, jeg henter filen, men der står at filen er fra 31/ august :S
Af lennon
#258468
güven.güven skrev:Hej vil en af jer kunne svare mig på følgende.

1.jeg oplever mit philips pus9002 er langtsomt(feks når man er inde på viaplay og skal skrive så reagere den ikke med det samme?

2. JEg har svært ved at pair den nogle gange (holder den inde i 3 sek, men synes ik det virker.

3. Når jeg så har pairet den og jeg så vælger at bruge tasturet bag på, så efter jeg har trykket 2 bogstaver så vil den ikke skrive, så skal man trykke ok eller bevæg pilene op og ned og fortsætte.

4. Hvordan får jeg det optimale ud af mit pus9002(både billedkvalitet, eller omkring apps osv)

udover det er jeg glad for tv'et.


Mange adresserer fejlagtigt diverse problemer til TV’ et . Men kildesignalet er altså VIGTIGT !
Man får det optimale ud af sit korrekt indstillede TV,ved af afspille bluray .
HD kanaler fra YouSee - via deres boks - er mig bekendt et af det bedste TV signaler man finder ( - når installationen ellers er iorden) .
Alle signalkilder som streaming,kabel-tv, boxer osv - er ukendte størrelser, som kan afstedkomme alverdens issues .
Af carsten.pedersen
#258496 Jeg fik også hængt mit op igår.
Jeg oplever lag/hakken i de ting jeg streamer fra det indbygget Chromecast og fra Plex, det er det som jeg bruger når jeg streamer, jeg har ikke problemer med den eksterne chromecast, TV er kablet, så det er jeg sku ikke helt tilfreds med.
Min kan heller ikke opdateres til nyt SW eller android 7 :-(
Desuden er der en del indstillinger i billede menuen jeg ikke kan bruger? Og nogle indstillinger de skriver her på siden at jeg skal sætte, findes ikke?
TV billede er blevet nogen lunde optimeret, men nå jeg streamer fra fx min server, er det nogle helt andre billede indstillinger det bruger, hvor alle mulige rådne filter er slået til, det har jeg ikke gennemskuet endnu hvor den jeg skal justere.
Hvad er det du har problemer med at pare?
Jeg har i øvrigt også problemer med de par Philips Android apps jeg har downloadet, jeg kan ikke få nogen af dem til at finde mit tv, heller ikke hvis jeg indtaster IP manuelt :-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258499 Du skal justere billedet pr. kilde. Vore indstillinger er foretaget på en HDMI-kilde eller USB-mediet, så du har muligvis ikke samme håndtag til rådighed hvis du ser eks. TV.
Af carsten.pedersen
#258502
Torben Rasmussen skrev:Du skal justere billedet pr. kilde. Vore indstillinger er foretaget på en HDMI-kilde eller USB-mediet, så du har muligvis ikke samme håndtag til rådighed hvis du ser eks. TV.


Årrr så du mener det kan være derfor jeg mangler noget at kunne indstille? FX mangler jeg Advanced - sharpness Ultra Resolution.

Men syntes ikke jeg kan vælge en kilde at ændre, når jeg fx vælger medier fra min server, og jeg kan heller ikke vælge at juster nogen kilde når jeg bruger det indbygget chromcast?

Og hvad med Advanced - motion Motion styles Personal, skal man så ikke noget personal op?

Jeg forstår heller ikke hel det IFS, med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS?
Og når jeg vælger Billede, avanceret, farve, farvestyrring, er der et hav af indstillinger jeg ikke syntes i er komet ind på?

Kan det i øvrigt passe det ikke kan afspille fil i ISO format?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258506 Nej, altså: Kilden er jo det input du pt. ser på. Den indbyggede Chromecast burde følge indstillingerne for eks. USB-afspilning, da man typisk ikke kan komme ind i menuerne når CC kører.

De avancerede indstillinger i CMS (Farvestyringen) deler vi ikke. De er for individuelle til at du kan genbruge dem på dit TV. Det samme gælder hvidbalancen - den bør du heller ikke kopiere.

ISO tror jeg ikke jeg har set et TV afspille endnu. Det er for specielt et format.
Af carsten.pedersen
#258512 Vi kalibrerer kun mod SDR, og ikke HDR.

Hvordan vælger at kalibrer mod HDR?

Og er det korrekt at de kalibreringer i laver, er at man vælge IFS dag og nat først og så køre de andre ting igennem?

IFS med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS, så burde den vel være låst?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#258514
carsten.pedersen skrev:Hvordan vælger at kalibrer mod HDR?

Du smider testmønstre i HDR ind i TV'et og kalibrerer.

carsten.pedersen skrev:Og er det korrekt at de kalibreringer i laver, er at man vælge IFS dag og nat først og så køre de andre ting igennem?

Ja, du vælger ISF-profilen og så justerer du de parametre, som vi har angivet i tabellen i anmeldelsen - dog med undtagelse af "Custom Color temp".

carsten.pedersen skrev:IFS med en åben hængelås, når jeg trykker på hjælp skriver den at de bliver låst når de er konfigureret, men ud fra det jeg læser fra jer, er det så ikke noget der er IFS kalibreret fra PHILIPS, så burde den vel være låst?

Skærmene er ikke kalibreret ift. standarden. Jeg ved ikke hvordan du låser den, men det sker ikke når du justerer skærmen som vi gør.