Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#250949
HDMI-organisationen har sagt, at visse dele af HDMI 2.1 kan firmware-opdateres. Lige præcis Game Mode VRR tror jeg dog ikke er en af dem. Jeg tror, at det bliver en hardware-ting.

Jeg regner med, at HDMI-organisationen fortæller mere på DisplayWeek i Los Angeles næste måned.
Af troopa85
#250950
Nu bruger de nye Samsung tv jo en one connect box. Bør man så eventuelt kunne købe en ny af dem og få hdmi 2.1 den vej?
Af troopa85
#250964
Det er rigtigt. Men er det ikke mere i forhold til styresystemet mv? Ikke at jeg regner med det, men det burde da være ret simpelt med en ny boks og hdmi 2., når nu de har valgt at lave modellererne med en separat boks for tilslutningerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250969
Det er ikke så enkelt at du bare skifter HDMI-porten ud så spiller det på samme firmware. Hvis TVet skal understøtte variabel framerate mv. så er det mere end bare et sæt porte der skal opdateres. Derudover så er jeg ikke sikker på, at en connect-boks fra én generation virker på den foregående. Der er nok noget mere der skal matche for at de vil snakke sammen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#250981
Jeg tror heller ikke, at det vil virke at tage en boks fra en nyere tv-skærm. Men det større problem er vel, hvordan man skal få fat i dem?

Samtidig med at Samsung droppede at lave nye Evolution Kits, droppede de også at sælge boksene separat.