Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#290723
Hej med alle de andre højt ærede herre i dette forum...

Se jeg har brugt stort hele lørdagen og en stor del af søndagen på at finde "hoved og hale" i sagen omkring defekte Sharp "UHD/4K" TV. og det jeg har fundet frem til er noget overraskende (!!) der er mange som har et noget anstrengt "forhold" til TV fra netop Sharp...

Men, men som sagt har jeg brugt flere timer på at høre godt efter, hvad tekniker siger og viser ude på YouTube, og det er faktisk ret interessant (!) se et åbenbart ret almindelig fejl problem med LCD TV skærme, navlig når de gør brug af "Bachligth LED lys", en endog en meget klar tendens til, at gå i udug, i tide og navlig utide (!!!!!!!!!!!!!)

Dette er ret be set et, skandaløse fænomen, dette gæller IKKE kun for Sharp men også for LG samt Phillips med videre....! faktisk er dette problem så grotesk, at bare EN LED lys diode går ned, ja så er fanden løs, hele billedet forsvinder på skærmen, og tilbage er der kun lyden og en total sort skærm tilbage...! og som sagt DET er ikke kun på TV fra Sharp nej dette er et over ordente problem, men desvære derimod noget det er meget almindelig (!!)

Ja, jeg har sågar læse der er nogle, som installere LED dioder af minder kvalitet, for at øge salget, idet, navlig når garantien er ophørt, går "mange" ud og køber et nyt faldskærm TV, idet, de ikke kan, eller se nogen mening i at sende det på et TV værksted, idet, dette vil blive kostbar....!

Men,, man kan faktisk købe et komplet LED kit (!) dette består som regel af ca 6 styk "skinder" som er delt i to, og altså bliver til i alt 12 styk...! i alt,

når man så har adskilt sin givende fladskærm, og installeret disse LED lys dioder skinder, ja så har man faktisk en helt ny fladskærm (!) dog er der desværre nogle som lavder det SÅ dårligt, "hoved bundkortet" <at disse går ned> efter 1½ til 2 år (!) og da det chip som er lodet ind på disse kort ja så disse som regl IKKE repareres, defor skal at hele bundkortet udskiftet (ja, høre jeg nogle <sige køb og smid væk>

Ak ja, det samme har man jo alt for ofte desvære set med PC'er og navlig printer...

Kan man sige andet end en helt i gennem SYG kultur...

Mvh.
Preben 4K.