Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knutinh
#244973
bleze skrev:Jeg ser ingen grund til at vise sorte frames.
Grunnen til å vise sorte frames må vel være for å få bedre opplevde bevegelser?

https://en.wikipedia.org/wiki/Display_motion_blur
"Motion blur has been a more severe problem for LCD displays, due to their sample-and-hold nature.[3] Even in situations when pixel response time is very short, motion blur remains a problem because their pixels remain lit, unlike CRT phosphors that merely flash briefly."
Derved mister du nok brightness
Korrekt.

-k
Af knutinh
#244974
bleze skrev:Jeg snakker ikke om at få et skarpere billede. Jeg snakker kun om at gengive billedet så korrekt som muligt. OLED burde lamme tæve plasma men min oplevelse er at panoreringer er helt til grin. Jeg gætter stadig på at TV'et gør noget galt fordi det kan ikke passe at det skal blive så udtværet i forhold til plasma - blinkeri eller ej.
Jeg opplever at hjemme-utstyr "ofte" har dårligere opplevde bevegelse enn kino.

"Så korrekt som mulig" gjengivelse er (for motion) vanskelig å definere.
Klart man kan ikke gøre billedet bedre end kilden og jeg er også fortaler for at droppe 24 fps og komme ind i det nye år 1000.
Jeg håper også at 120 fps blir en opsjon som film-makere kan velge å benytte seg av (eller ikke).

Det sagt, hvis opplevd bevegelse for 24fps materiale på kino er bedre enn hjemme, så betyr det at det er potensiale ved å forbedre gjengivelsen av 24fps materiale hjemme.

Uansett hva som skjer med nye formater så vil en stor katalog med interessante filmer innspilt fram til nå nylig være begrenset til 24 fps, og da er det interessant å vise disse så bra som mulig hjemme.

-k
Af esef
#244978
Iflg. kommentarene til den her artikkel gør Sony som LG, dvs. ingen BFI. http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1483586954

Syntes også selv de burde lade det være op til forbrugeren om man kan leve med lystabet, og man kunne tænke sig det var muligt at skrue lidt op for lyset hvis det kun skal være tændt i korte øjeblikke.