Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toftegaard
#243431
Jeg er i den heldige situation at have købt et Samsung UE65KS8005.
Men da det er første gang jeg skal have et TV op og hænge på væggen, søger jeg lidt hjælp. De findes jo i et væld af forskellige mærker og udgaver og ikke mindst prisklasser. Så kan i anbefale et beslag med så lidt luft til væggen som muligt, som passer på det pågældende TV, til en fornuftig penge (<1000kr.)
På forhånd tak.
Af thg
#243458
Christianhave skrev:
thg skrev:Det fra AV Cables på 0,8 cm. tykkelse er ok, men jeg vil hellere anbefale dette her på 1 cm. tykkelse til 149 kr. som har en sikring således at tv'et ikke kan tages ned, uden at sikringen deaktiveres: https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... 2-60tm.asp
Der står det kan bruges op til 60". Ved ikke om det giver problemer ift. 65".
Ja men op til 80 kg.

Er ret sikker på det kun står som optil 60" fordi det er et mange år gammelt beslag, fra dengang hvor 55" var vildt, då kan ik se hvaf problemet skulle være, så længe man holder sig undet 80 kg.
Af Christianhave
#243462
thg skrev:
Christianhave skrev:
thg skrev:Det fra AV Cables på 0,8 cm. tykkelse er ok, men jeg vil hellere anbefale dette her på 1 cm. tykkelse til 149 kr. som har en sikring således at tv'et ikke kan tages ned, uden at sikringen deaktiveres: https://www.avxperten.dk/ultra-slim-vae ... 2-60tm.asp
Der står det kan bruges op til 60". Ved ikke om det giver problemer ift. 65".
Ja men op til 80 kg.

Er ret sikker på det kun står som optil 60" fordi det er et mange år gammelt beslag, fra dengang hvor 55" var vildt, då kan ik se hvaf problemet skulle være, så længe man holder sig undet 80 kg.
Det har du nok ret i.
Af Toftegaard
#243466
Jeg takker og bukker for svarene. Jeg har netop bestilt det fra AVxperten. De 2mm ekstra gør nok ikke alverden i forhold til der er en ekstra sikkerhed i wiren på den fremfor den fra AV Cables.
Umiddelbart er der 40cm mellem hvert af hullerne både vertikalt og horisontalt, så det må passe med Vesa 400x400 hvis jeg forstår det korrekt og TV'et vejer omkring 26kg uden fod, så med en bæreevne på 80 kg, så er vi vist på den sikre side :)
Af Christianhave
#243471
Vær opmærksom på at tv'et kræver en særlig længde M8 bolte. De følger som regel ikke med og kræver derfor du selv anskaffer dem. Jeg fandt nogle i Stark. Samsung anbefaler en længde omkring 43 mm, men adapterne kan afkortes for at få tv'et tættere på væggen. Derved kan du bruge kortere bolte. Jeg bruger selv 30 mm.