Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#243064
Har et "ældre" Sony W905 46" som skal på pension, og det kommer derfor ind i soveværelset. Har været godt tilfreds med det på billede siden samt meget lav input lag, da jeg bruger den 80% til Xbox One S.

Tiden er kommet til der skal noget nyt op at hænge.

Købte min W905 på bud efter den var udgået, gav derfor kun 6000 kr for den dengang.

Jeg skal op i 55" nu, og gerne 4K, HDR er jeg ligeglad med, siger mig intet i mine konsol spil eller film. Har set og prøvet det.

Igennem en bekendt har jeg fået muligheden for at få et sprit nyt Thomson 55UA9806.

For de fleste er det en by i Rusland men spec er her:

http://www.thomsonstb.net/dk/products/t ... 2/55ua9806

Bag belyst LED, 4k opløsning, "fornuftig" lyd fra Harman kardon og i min optik, pænt skandinavisk tv. Dog IPS panel.

Jeg er med på det er et ældre tv fra 2015

Jeg kan få det til 7000 kr, kan se normal pris er ca 10/11 rundt omkring. er det helt dumt eller skal jeg bare holde mig til Sony, Samsung, LG osv som alle andre gør? :)

Som skrevet før, så skal det bruges til Xbox One S samt Netflix. Har ikke tv kanaler så alt bliver via en ChromeCast nyeste model.

Der er som i nul test af det tv, fundet en enkel fra Polen og der fik den god kritik samt input lag var på de 35 så det går også an til mine spil.

Det der trækker mig er der er "lidt" bedre lyd end på andre tv og det mangler jeg, og nej skal eller vil ikke have noget anlæg stående eller andet. :)

Alternativet er et Sony 55 XD85 til samme pris, lige pt, men ringere lyd og kant LED belysning, men så meget expert er jeg heller ikke påområdet så derfor denne tråd.

Er åben for ris og ros på dette punkt. ;)

Tak og god jul. :)
#243065
Bilka har tilbud på Samsung 55KS8005 til 8.888 kr. i næste uge. Det hører til det fåtal af modeller, hvor man har inkluderet lidt kraftigere lyd end normalt.

Ellers er Sony XD85 et godt bud, som du selv nævner.

Jeg har selv et 46" Sony W905A som jeg er vældig godt tilfreds med og som formentlig ikke bliver udskiftet før om adskillige år. Jeg er også selv utilfreds med den relativt ringe lyd i dette apparat men jeg supplerer med en gammel stereoforstærker + højttalere når jeg ser film og vil ikke lade lyden alene diktere mit valg når jeg engang skal opgradere, eftersom det sætter for mange begrænsninger.

Jeg ville under ingen omstændigheder købe et TV med halvandet år på bagen. Du kan måske overbevise dig selv om, at lyd er vigtigere end HDR og at du kan leve med langsomt Smart TV fordi du alligevel bruger eksterne bokse, men du vil måske i løbet af et par år erkende, at du måske ikke skulle være gået på kompromis med andre ting end lyden.

Du kommer trods alt fra et særdeles godt TV.

Bortset fra det, så kan jeg ikke lige få øje på, hvor der står, at det Thomson du nævner skulle være bagbelyst. Det er muligt, at der et eller andet sted står "backlight" i stedet for "edge-lit" eller deslige men det betyder ikke nødvendigvis at det har FALD. Hvis der ikke gøres et stort nummer ud af det kan man som regel regne med, at det ikke har det. Det er trods alt en dyr løsning som man normalt kun ser på de dyreste modeller. Jo, jeg er godt klar over, at den var dyr oprindeligt, men vi taler om nogle endnu højere luftlag.
#243068
Tak for dit svar.

Det giver mening og du har nok ret et sted. Rart med et andet syn på tingene...

jeg fladt lidt for lyden og prisen.

Ja mit W905 smider stadig et hæftigt billede afsted, men har behov for 55".

Samsung KS8005 har også været oppe, men eftersom mit tv hænger på væggen så skal jeg til at klister den klamme connection box fast bag på tvet, synes virkelig det dumt lavet, så den taber der. Selv nogle Sony i dag har ekstern PSU. Men sådan er det jo, hvis alle forbruger spørger efter tyndere tv.. :(

jeg ser lige tiden an og hvad andre har af input her..