Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Stein
#242267
Hejsa.

Jeg har nogle penge liggende ved min forsikring og da jeg har købt tv , vil jeg købe et tv for pengene og sælge det , da de vil ikke udbetale pengene i kontanter , spørg ikke hvorfor , de er bare for besværlige .
Det drejer sig om 18.442 kr .


Stein
Af Grandahl
#242269
Så kan du vel bestille et tv over nettet, der har du 14 dages returret. Så kan du vel bare sende det tilbage og modtage pengene.
Af BrianH
#242284
Turbo skrev:I min verden er det ekstrem nemt, LG 55B6V + en konsol. Eller et 65" hvis du selv smider 4k oven i.
Du synes heller ikke selv det er et godt svar - gør du vel? :D
Af Jmog
#242285
Grandahl skrev:Så kan du vel bestille et tv over nettet, der har du 14 dages returret. Så kan du vel bare sende det tilbage og modtage pengene.
Ja, det er vel den bedste ide. Bare find et tv med en pris så tæt på beløbet som muligt, så er du kørende.
Af GunMetal
#242290
Grandahl skrev:Så kan du vel bestille et tv over nettet, der har du 14 dages returret. Så kan du vel bare sende det tilbage og modtage pengene.
Så let er det desværre ikke.
Butikken vil udstede et tilgode bevis til ham.
Det er fidusen i den slags forsikringer.
Det drejer sig højst sandsynligt om en forsikring købt specifikt i butikken til lige netop det tv udelukkende.
Jeg har selv haft lignede oplevelse, der måtte jeg investere i noget nyt i Fona, som også var butikken, jeg købte hos i første omgang.
Der er en løsning, hvis butikken er Fona, da de nu er gået konkurs, så er det direkte fra IF forsikring, hvis tv'et er fra før 2013.
Er det ikke tilfældet, så bliver trådstarter nødt til at købe i samme "butik".
Af GunMetal
#242291
Stein skrev:Hejsa.

Jeg har nogle penge liggende ved min forsikring og da jeg har købt tv , vil jeg købe et tv for pengene og sælge det , da de vil ikke udbetale pengene i kontanter , spørg ikke hvorfor , de er bare for besværlige .
Det drejer sig om 18.442 kr .


Stein
Hvilken butik er du bundet til at købe i?
Jeg har for nyligt anskaffet mig et tv i Power, Jeg kan muligvis hjælpe dig, hvis det er hos dem, du er bundet.
Af Turbo
#242294
BrianH skrev:Du synes heller ikke selv det er et godt svar - gør du vel? :D
Jeg skrev hvad jeg ville gøre - hvis jeg synes det var et dårligt svar, havde jeg nok ikke skrevet det, logik ;)
Af BrianH
#242319
Turbo skrev:
BrianH skrev:Du synes heller ikke selv det er et godt svar - gør du vel? :D
Jeg skrev hvad jeg ville gøre - hvis jeg synes det var et dårligt svar, havde jeg nok ikke skrevet det, logik ;)

Men du synes garanteret det var et dårligt svar, nå du nu læser spørgsmålet igen, der handler om hvordan man veksler et tv, købt for forsikringspenge, til kontanter.

Så ville det være rimeligt fjollet, at lægge ekstra kontanter oveni så han kan tabe endnu mere på at sælge tv'et dagen efter "brugt".
Af LarsCJ
#242333
Det er velkendt, at de fleste forsikríngsselskaber kræver erstatningskøb eller reparationer foretaget hos bestemte forhandlere/værksteder, da forsikringsselskabet så får en del af pengene tilbage igen.

I nogle selskaber tilbyder de dog, at man kan få erstatningen kontant mod at acceptere et lavere beløb. Det kunne man jo spørge om og dermed slippe for besværet med at købe et nyt TV og sælge det igen.
Af Turbo
#242335
BrianH skrev:Men du synes garanteret det var et dårligt svar, nå du nu læser spørgsmålet igen, der handler om hvordan man veksler et tv, købt for forsikringspenge, til kontanter.

Så ville det være rimeligt fjollet, at lægge ekstra kontanter oveni så han kan tabe endnu mere på at sælge tv'et dagen efter "brugt".
Manden har hvad han skal bruge, det handler kun om at få pengene ud Ja.
Det opfatter jeg som ekstra penge i ens buget, om det er 14-15k eller 18k ville jeg ikke tage så nøje, derfor kunne jeg finde at gøre som jeg skrev. Du kunne ikke finde på det, fair nok.

Det er nyt i uåbnet kasse/r.

Den diskussion du gerne vil have gang i, vil jeg ikke deltage i og slet ikke i mandens tråd.
Af JSNO
#242340
Det smarteste ville nok være at finde en person som vil have et TV i den prisklasse, aftale hvilket TV det skal være så tilbyde en god rabat. F.eks. 4-5.000. Det kunne jo være herinde at du kunne finde en som matcher. (Ikke mig, min Black Friday LG 65E6V lander snart.)