Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#242060
Hej.

Jeg ville se El Clasico i weekenden, men må indrømme, at det stort set var umuligt.
Bolden "forsvandt" stort set ved hvert udspark samt lange afleveringen.
Jeg synes ikke, at jeg har set eller hørt om nogen, der har samme problemer med deres OLED.
De får altid endeligt med ros omkring det omtalte emne.
Det har alle været fuld HD kanaler med 25-30fps.
Jeg har primært steamet via Viaplay i WebOs'en og skiftet til Iphone 5s via Apple tv 3rd gen.
udfordringen bliver væsentlig mindre, hvis man ser en youtube video med 60fps gennem webos, men stadig ikke perfekt.
Kan dette løses via kalibrering eller er det grundet panelets "sample and hold" løsning, at det hakker så voldsomt?
Jeg købte for nogen tid siden et 55" til min gamle mor fra LG, det performer mange gange bedre på det punkt, kan det virkelig passe?
Hvis nogen har et muligt bud, eller har spørgsmål, så har jeg optaget et par videoer, jeg gerne vil dele, men er ikke sikker på, hvordan det gøres herinde :-)
Håber I kan hjælpe, da jeg overvejer at sende det tilbage, hvis ikke det kan løses.
Synes det er mange penge for et tv, der ikke kan vise en fodboldkamp :s
#242063
Hej Rasmus.

Jeg har prøvet med TruMotion.
Jeg har prøvet alle forskellige muligheder, jeg har yderligere været ude og prøve at ændre på de-judder og den anden mulighed derinde, jeg ikke kan huske, hvad hedder :-)
Jeg kan slet ikke få et bare nogenlunde billede på skærmen.
Bolden forsvinder konstant.
Jeg har prøvet 6-8 forskellige kampe i løbet af weekenden samt youtube klip.
Der har desværre ikke været noget gennembrud.
Har du oplevet noget lignede på din B6?

Jeg har kigget på de her youtube videoer:

https://www.youtube.com/watch?v=HvT0soSuAfo

https://www.youtube.com/watch?v=G4t6TqG5LM8

https://www.youtube.com/watch?v=LcchjABuTkw

https://www.youtube.com/watch?v=cv-tfJrx1xI

De to sidste har givet mig bedre resultater end de første.
Jeg har et par videoer, jeg har optaget i går, jeg meget gerne vil sende til dig, hvis du tænker, at det kan hjælpe med mysteriet?
#242065
Jeg sidder med LG E6. Jeg har ikke nået at se fodbold på den endnu. Tidspunktet for El Clasico snød mig. Jeg troede, at den blev sendt om aftenen.

Men jeg skal nok lige forstå det ret. Forsvinder bolden decideret i billedet ved f.eks. et udspark eller bliver den aflang? Fodbold optages jo stadig i relativ lav billedfrekvens, så at bolden bliver aflang ved udspark ligger i kilden. Den skulle dog ikke forsvinde.
#242073
Ja, det var også en fandens tidspunkt at sende den kamp, du gik ikke glip af så meget alligevel :-D

Jeg synes selv, at den forsvinder helt, i korte øjeblikke.
Bolden bliver blinkende og forsvinder.
Når den forsvinder, så mener jeg ikke, at de løber rundt uden bold i flere sekunder, men på de lange afleveringer kan man skiftevis se bolden og ikke se den samt på udspark.
Jeg har prøvet at se nøjagtig samme klip på min skærm på computeren og der står det "helt perfekt" - af hvad man kan forvente af skærmen hvertfald.
Det er ingen blinkende/forsvindende bolde.
Jeg vil meget gerne sende dig 2 video'er, jeg tog af kampen med mobilen for at kunne illustrere det, hvis jeg kunne lokke dig til at bruge et minut på dem?
Mit telefonnummer er xxxx, hvis jeg kan lokke dig til at sende mig en sms, så sender jeg videoer med det samme :-)
Jeg kan også sende dig videoerne andre steder, hvis det er nemmere :-)

Jeg har fjernet mobilnummer fra beskeden - det er ikke fordelagtigt at have den slags liggende i fora, hvor spam-bots kan fange dem.
/Torben (moderator)
#242080
Jeg så lidt bold fra Premier League og Superligaen i weekenden på min E6'er uden nævneværdige problemer (kabeltv via Yousee - jeg har ikke erfaring med Viaplay).

Jeg kan derimod godt introducere hakkende billeder, hvis jeg roder med Trumotion systemet, men med al billedforbedring slået fra, kørte det fint.

I parentes bemærket synes jeg ikke nødvendigvis, at de samme indstillinger er optimale for alt kildemateriale. Noget SD-materiale kan umiddelbart godt tåle noget billedforbedring, men det har jeg ikke nået at rode med endnu.
#242084
@Maagren - Tak for dit indput!
Jeg har prøvet at lege med indstillingerne, men har desværre ikke haft held med at få det fjernet.
Min eneste udfordring er i forhold til de hurtige bevægelser i sport og panoreringer.
- Sådan som jeg forstår dig, så har du helt glidende billeder, pånær når du presser den til at give dig hakkende billeder.
Hos mig er det lige omvendt :-)
Jeg havde drengene på besøg for at prale med min nye dyre skærm.
De skraldgrinede og spurgte, hvorfor fanden jeg gad bruge penge på en skærm, der ikke kunne vise en fodbold trille hurtigt hen ad jorden.
Jeg må give dem ret so far, men håber, at udfordringen kan løses, da skærmen ellers er helt suveræn!
#242087
Kan ikke huske i detaljer hvor store forskellene er på B6 og din E6, men har selv døjet en hel del med dårligt billed når der skulle streames fra Dr's tv app. Faktisk hakkede det så meget i billedet at man kunne få ondt i øjenene. Har nu ændret min trumotion til jævn, og det hjalp helt enormt, skal måske tilføje jeg kører det igennem en Chrome cast2.
#242090
@slummelumske - På min C6 skulle forskellen være i chippen, men hvad jeg har fundet frem til, skulle den ikke være afgørende.
Jeg har prøvet at stream fra yousees app og viaplay uden held med billedet.
jeg kan hvis jeg sætter indstilinger på en helt bestemt måde få minimeret forsvindingsnummeret med bolden, men så kommer jeg i samme situation som dig, hvor alle kanter på billede hakker helt voldsomt. Jeg sidder stadig med en smule hovedpine efter weekendens tv kiggeri. Om julefrokosten i fredags også spiller ind, skal jeg ikke kunne sige ;-)
#242091
@Torben - Kunne det have nogen relevans for mig at prøve med et chromecast? Jeg har pt. kørt med apple tv og de apps, der er installeret på WebOs, men det har ikke givet nogen effekt.
Er der en identisk mulighed for at indstilling at Hz på selve tv'et?
Det er selvfølgelig ikke optimalt at skulle sidde og gøre frem og tilbage, men når problemet kun opstår ved sport, så kunne man jo lave en profil, der er indstillet efter det. :-)
#242093
GunMetal skrev:@Torben - Kunne det have nogen relevans for mig at prøve med et chromecast? Jeg har pt. kørt med apple tv og de apps, der er installeret på WebOs, men det har ikke givet nogen effekt.
Er der en identisk mulighed for at indstilling at Hz på selve tv'et?
Det er selvfølgelig ikke optimalt at skulle sidde og gøre frem og tilbage, men når problemet kun opstår ved sport, så kunne man jo lave en profil, der er indstillet efter det. :-)
Ikke umiddelbart. Chromecast er et særskilt problem, hvor enheden kører med en forkert frekvens hvis man ser eks. HBO Nordic eller DR TV. Det er i selve CC man indstiller hvilken frekvens den skal udsende - ikke i TV'et.

Apps i dit TV kan godt selv finde ud af frekvensen og TV vil pr. automatik køre med den frekvens kanalen modtages i. Du kan ikke selv stille frekvens på TV'et.