Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rtorp
#241825
Jeg overvejer at udskifte mit 5 år gamle TX-P42GT30. Billedet er super når der er mørkt, men ikke i dagslys. Så er begyndt at kigge efter et mere lysstærkt TV.

Spm.: Vil jeg samlet set blive skuffet hvis jeg udskifter det med et Samsung KS7005?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#241834
Hvis du går efter de traditionelle plasma-fordele såsom dyb sort, uproblematiske betragtningsvinkler og god farvemætning, så er OLED den oplagte opgraderingsvej. Men det er naturligvis ikke en billig investering.

Jeg tror, at du vil opleve KS7005 som en forbedring på flere punkter, men et skridt tilbage på andre (f.eks. betragtningsvinklerne, måske også sortniveauet i et mørkt rum). Det vil dog gøre det markant bedre end GT30 i dagslys.
Af Mfede
#241845
EG910V vil til den pris være et ret dårligt køb, når man kan få B6 til 15.000 kroner.
Tror du ikke, du trænger til at få opdateret din liste over skærme, du anbefaler, PeterD? Du har på det sidste anbefalet en del gamle skærme, som slet ikke har været anbefalelsesværdige ift. nyere modeller prisen taget i betragtning.

Hvad er dit budget Rtorp? Og hvor stort skal dit næste TV være?
Af Rtorp
#241850
Jeg mener jeg gav omkring tkr 6 for Pana'en i sin tid. Jeg har ikke forventning om at ofre meget mere. Og slet ikke hvad Oled koster. Det var også derfor jeg spurgte til KS7005.

Jeg sidder ca. 2,7 meter fra og forventer det skal være 49".

@Jayrocket: Ved ikke hvad det kan indbringe. Men du er da velkommen til at byde. Så bliver min beslutning måske også nemmere :)
Af Mfede
#241851
Med det krav mht. pris er KS7005 et godt bud. Bemærk at der har været en del problemer med, at bagbeklædningen ikke har siddet ordentligt fast på KS7005. Det bør du lige tjekke som noget af det første, hvis du ender med at købe denne model.
Af PeterD
#241855
Mfede skrev:Med det krav mht. pris er KS7005 et godt bud. Bemærk at der har været en del problemer med, at bagbeklædningen ikke har siddet ordentligt fast på KS7005. Det bør du lige tjekke som noget af det første, hvis du ender med at købe denne model.
Hvis du max vil give 6K for din næste skærm er KS7005 valget, og du skal som endnok blive tilfreds, men det er hverken Plasma eller OLED, hverken på farver eller sortniveau

Så tillykke med KS7005, men check lige bagbeklædningen som Mfede skiver :)

Så kan du rode med indstillinger:

https://www.avforums.com/threads/samsun ... s.2033760/
Af Jayrocket
#241872
Jeg er godt nok på vej til at købe et ældre sag: et Pioneer 428 xd med stol til en 500,- lap, som jeg er ganske godt tilfreds med.

Tænker ikke du er nede i det lag, som hedder 1300-1500, vel?
Af Rtorp
#241947
Uden jeg ved hvad tilsvarende modeller bliver solgt for, så havde jeg nok troet niveauet var lidt højere.

Er der en der kan præcisere problemet med bagbeklædningen :)