Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GunMetal
#241801
Hej Eksperter.

Jeg har været på tidligt juleindkøb for at finde frem til den rigtige skærm.
Da jeg stod i butikken kunne jeg ikke bestemme mig for, om det skulle være OLED55B6V eller OLED65C6V, så jeg købte dem begge med hjem for at teste på væggen.

Jeg ved, at forskellen er fladt kontra buet, men synes ikke, at LG's curve så voldsom ud (i butikken). Så er der selvfølgelig også 3D.
Jeg snakkede med en sælger i butikken, der havde haft besøg af deres mand fra LG, han fortalte, at man fik et bedre billede på den buede skærm. Umiddelbart virkede det helt godnat i mine øre, men er der noget om snakken på den buede skærm?

Jeg skal her senere i dag prøve at hænge dem begge op, hvis nogen er interesserede i billeder for at se forskellen, så siger I selvfølgelig bare til.

Jeg har på nuværende tidspunkt et media mount W6 beslag på væggen.
Min tanke var, at prøve og hænge 65" op på det, men jeg kan se, at den står til "Max 55 tommer", men Vesamålet passer og vægten er indenfor det tilladte.

Er der en ekspert der ved, om jeg uden risiko vil kunne det samme ophæng til mit 65"? det skal hænge i et par minutter, så det kan vurderes.
- Min egen tanke var, at når VESA og vægt passer, hvad kan så gøre, at den ikke bliver hængende?

Derudover skal jeg også aflevere en af skærmene tilbage, så kan skrive min konklusion og hvis der er nogen interesserede, så vil jeg gerne sælge den skærm jeg ikke vælger til den pris, som jeg købte den ind for.
Jeg har købt skærmene til henholdsvis 13.000kr for 55" og 19.000kr for 65" rundt regnet :-)

(JEG BOR I KØBENHAVN)

På forhånd tak for hjælpen :-)
Af GunMetal
#242953
Kennyiver skrev:skriv endelig tilbage hvad du synes om skærmene samt billeder. :)
Jeg valgte 65" primært pga. størrelsen :-)
Trods de mange negative kommentarer omkring den buede skærm, så må jeg indrømme, at jeg er meget imponeret over den.
Jeg synes, at skærmen føles dybere. Det kan selvfølgelig sagtens være synsbedrag og retfærdiggørelsen af den buede model, der spiller ind, men jeg er mere end tilfreds.
Jeg har til gengæld haft problemer med skærmen i forhold til bolde i fodboldkampe, der bliver sendt hurtigt afsted.
Jeg har snakket med Power, der har tilbudt mig en erstatning.
Jeg er stadig i tvivl, om det er TV'et eller noget i opsætningen, men vælger at få det skiftet - for en sikkerhedsskyld :-)