Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Malgaard
#241529
Hej derude :)

Er ked af at skulle bombe jer med endnu et spørgsmål fra en gut, som ikke har det ville forstand på tv. Men jeg har prøvet at lede på nettet, for nemmere at kunne vælge mellem disse to, men synes stadig er lige meget i tvivl.

Har fået et næsten identisk tilbud på begge skærme, hvor OLED er lidt billigere.

Jeg skal primært bruge tv'et til at se film/serier på, men der vil nok også blive spillet lidt PS på den i ny og næ.

Jeg kan godt lide tanken om 65" og synes jeg har pladsen på væggen til det. Men jeg tænker lidt, om OLED ville være et bedre match, og så ofre de 10" for et 55" OLED??

Har læst mig frem til, at OLED godt kan "flicker" lidt med hurtig picture motion? -og at LED'en har et bredere farvespektrum?

Er ret meget i vildrede, så håber i kan hjælpe mig lidt på vej!

På forhånd tak, og god mandag! :)
Af Jmog
#241601
950V er større... og det var så den eneste fordel. Her er fordelene ved B6:

Vildt bedre billedkvalitet. Perfekt sortniveau versus middelmådigt, perfekt responstid, fremragende farver, understøttelse af HDR, perfekte betragtningsvinkler og listen bliver bare ved.

Det er som at sammenligne en Ferrari med en stationcar. Der er mere bagagerum i den ene men den anden er klart sjovere at køre.

Der er ikke noget "flicker" ved OLED. Faktisk tværtimod. Og farvespektrummet er faktisk højere end LCD modellen da B6 understøtter HDR.
Af JHN
#241608
Hej Malgaard. :)

Jeg har heller ikke særlig meget forstand på TV. Men jeg har følgende indlæg til dig.

Som privatperson bryder jeg mig ikke om store skærme, så jeg ville hellere vælge LG OLED på 55 tommer fremfor LG LCD på 65 tommer. Men vi mennesker er jo forskellige, så jeg kan godt forstå, at du er tiltrukket af de 65 tommer.

Jeg ved ikke om jeg har læst om det LCD TV fra LG på 65 tommer, som du skriver om. Så det TV kan jeg ikke udtale mig om. Men hvis prisen er nogenlunde det samme - eller hvis OLEDen er billigere - vil jeg til enhver tid vælge OLED, da jeg har hørt meget godt om billedkvaliteten på flere OLED TV fra 2016.

Jeg har her en relativ ny omfattende artikel / test om LG OLED B6. Linket er. Prisen er yderst interessant :

http://www.lydogbillede.dk/test/lg-oled-55b6v/

Held og lykke med det nye TV, som du vælger. :)

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommer Full HD TV