Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241380
Har et Panasonic TV model TX-L39E6Y og har netop købt en Sonos Playbar som er tilsluttet via det optiske lydkabel.

Kan ikke slå lyden fra på tv så jeg med Panasonic fjernbetjeningen kan styre TV lyden på

Jeg har tilsvarende Setup i stuen med et Samsung TV som virker optimalt ?

Hvad gør jeg ?
#241383
John Mols skrev:Har et Panasonic TV model TX-L39E6Y og har netop købt en Sonos Playbar som er tilsluttet via det optiske lydkabel.

Kan ikke slå lyden fra på tv så jeg med Panasonic fjernbetjeningen kan styre TV lyden på

Jeg har tilsvarende Setup i stuen med et Samsung TV som virker optimalt ?

Hvad gør jeg ?
Skru helt ned på Panasonic fjernbetjeningen og brug lydstyrke på din Sonos Playbar. Mit eget Panasonic TV kan ikke styre lydstyrken på den optiske udgang. Den outputter bare til egne højtalere og optisk samtidigt. Så kvæl lyden på TVet og skru op og ned på Sonos.
#241394
Mine svigerforældre har samme problem-de kan ikke deaktivere tv højtaleren og har derfor skruet helt ned.
Deres Remote kan fint skrue op og ned for Sonos playbar, MEN den skruer samtidigt op og ned på tv'ets højtaler. Er der en måde at kunne komme uden om det på?
#241444
Ideen med Sonos i kombination med fjernebdtjening er netop at det spiller sammen. Har idag været ved et Panasonic center som desværre ikke kunne hjælpe.
De "nyere" tv fra Panasonic har dog mulighed for at slå højtalere fra.
Har samme Setup i stuen men med et Samsung Tv som er ældre end Panasonic og her kan jeg slå det fra.
Har læst noget om Hotel mode med ?
#241445
På Panasonic TV skal man gøre følgende:

1. Tænd TV
2. Hold Vol - knap nede på siden af TV.
3. Tryk på AV tasten på fjernbetjeningen gentagne gange
4. Hotel Mode menu åbner
5. Slå Hotel Mode TIL
6. Find "Max Volume" og sæt den til 0

Nu kan tv'et ikke skrue højere op end volume 0. Når man skruer op og ned på fjernbetjeningen viser tv'et godt nok stadig volume baren, men den flytter sig ikke. Skal man bruge tv'ets egne højtalere igen skal man selvsagt ind i hotel mode menuen og slå hotel mode fra igen.
#241457
Tak for tippet som jeg har afprøvet men desværre er det en løsning som ikke falder i god jord her i huset med kone og 3 børn der bla ikke kan nå Playbar
Hver gang lydstyrken skal ændres skal det foregå via Sonos app eller man manuelt skal justere på Playbar.
Det er meget besværlig.

Er der ikke andre måder at gøre det på ?