Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241300
Så er det ved at være tid igen til at købe nyt tv - var her sidst for en 6 år siden :-)

Jeg har lagt mig rimelig meget fast på 55" og meget gerne et samsung. Fornemmer LG og Samsung har førertrøjen på, men jeg vil ikke betale, hvad OLED koster.

Jeg overvejer faktisk kraftigt at springe på dette http://www.pricerunner.dk/pl/2-3143323/ ... ign-Priser, som ifølge den fremragende black friday service her (tak Flatpanels!) skulle blive sat ned til 4999 kr. Anmelderrost Samsung fra 6 serien.

Men...vil jeg fortryde, jeg ikke går efter en S-UHD tilbud? Kan man må få et S-UHD fra Samsung på 55 tommer til en 8000 kr seddel på Black Friday?

Jeg har en PS4 og kommer ikke til at købe en Pro, eller en dedikeret bluray afspiler, hvor man skal købe dyre film i 4K. Jeg kommer til at streame Netflix, men jeg er ikke imponeret over 4K indholdet pt, (som man skal give 119 kr for om måneden).
Så mit 4K HDR materiale kommer nok til at være begrænset, før det bliver "hvermandseje".

Mit spørgsmål er...tror I man, vil kunne finde et S-UHD på tilbud i morgen til en max 8000 for 55 tommer, der understøtter HDR?
Og har jeg brug for det - vil jeg kunne se forskel på et "alm" UHD, som jeg linker til kontra et dyrere S-UHD med samme signal?

Sidstnævnte vil jeg nu tage i El Giganten for at undersøge...hvis de dog overhovedet har et standard signal at fodre tv'erne med.

På forhånd tak for råd og sorry for den lange smøre (har jo været væk fra tv'et markedet i 6 år, haha...)

/Michael
#241307
Esben T skrev:Hej! Om det vil mærke forskel på serie 6 eller 7/8 kan jeg ikke udtale mig om, har endnu ikke nogen erfaring med dem - men det har jeg forhåbentlig fra i morgen.
Men, webhallen har samsung serie 7 på bud, godt nok 60" - men det kan måske også gå an.
http://www.webhallen.com/dk-da/lyd_og_b ... r-2100_pqi
Det er squ en god pris for 60"! Den havde jeg gået efter hvis det var mig.
#241313
TheSleeper skrev:Super pris på den KS 7005 60" ... tror ikke det kommer længere ned på Black Friday ... måske man skulle slå til nu :)
Det tror jeg heller ikke. Hvis du mangler så slå til. Finder du et bedre tilbud kan du vel bare annullere ordren. Den er alligevel ikke på lager så der går nok lidt tid inden skærmen sendes.
Af PeterD
#241322
[quote="mgala666"]Fornemmer LG og Samsung har førertrøjen på, men jeg vil ikke betale, hvad OLED koster.

Jeg overvejer faktisk kraftigt at springe på dette http://www.pricerunner.dk/pl/2-
Og har jeg brug for det - vil jeg kunne se forskel på et "alm" UHD, som jeg linker til kontra et dyrere S-UHD med samme signal?

Samsung og LG (hvis du ser bort fra OLED) er ikke bedre end så mange andre skærme, men de markedsføres hårdere og derfor tror folk det er det eneste der dur. Godt hjulpet på vej af sælgere og smarte reklamer som SUHD, som hvis du skræller det ind til benet er en LCD/LED skærm som aldrig vil give samme billed som en OLED skærm.

Sælgerne skal dog nok bilde dig ind at SUHD er fremtiden og bruge en masse fine ord for at sælge produktet men vi kommer ikke uden om at det. Bottom Line, er en LCD skærm.

Enig i at Samsung er måske der hvor du får mest for pengene i år da konkurrenter som Sony og Panasonic og Philips ikke rigtig har nogle "Value for Money" skærme I ÅR, og så har LG og Samsung været hurtige med at lancere UHD skærme, men husk: Kildematerialet skal også være til UHD.

Hvis du vil læse mere:

https://www.cnet.com/news/what-is-samsung-suhd/
#241327
Tak for Jeres input so far og linket til det spændende tilbud. Havde nu gerne set, den var lidt mindre og billigere - men det er absolut spændende. Dog knap så fedt, man ikke kender leveringstiden. Hvem kan vente til jul f.eks.? ;)



Jeg var i el giganten og power i dag. Sidstnævnte en stor joke og rodebutik.
Nå, men kunne ikke få lov til at se en UHD og S-UHD med standard HD remoulade signal uden 4K hdr og hvad ved jeg.
Men er dog ret sikker på, at 7 serien stadig er pænere at se på end 6 serien. Forskellen bliver markant større med et spitzen klasse signal.
Nå, håber Black friday kommer med et ekstremt fristende tilbud :-)