Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#241124
kronholm skrev:
esef skrev:
kronholm skrev:Så kort fortalt:

Whatabout whatabout whatabout whatabout....
Mange af de ting du nævner er også irriterende eller direkte forkerte i varierende grad. Det har dog intet med sagen at gøre, og logisk hænger det ikke sammen at argumentere for at en urimelighed er helt eller delvist ok fordi andre urimeligheder eksisterer.
I mit hoved giver det ikke nogen mening at tude over tydelig markedsføring, når man i adskillige år har ignoreret en skjult markedsføring. Tydelig markedsføring er da mere reel.

Men der er jo en general tendens til at folk sheeper sammen lige så snart samsung skiller sig ud. Men hey, mit 2013 tv virker stadig, både tv2play, viaplay, netflix. Det får sågar stadig opdateringer engang imellem.

Skynd jer at sheepe sammen om det.
Hvad er det den skjulte markedsføring går ud på?
#241125
Det mest mærkelige er at disse annoncer/reklamer er kommet uden om en opdatering. Har ikke opdateret skærmen og den står som den har gjort i et stykke tid på version 1142. Hvordan kan samsung så lige pludselig placerer reklamer i tizen menuen?
#241128
Hvad er det den skjulte markedsføring går ud på?
Den går ud på at få folk til at betale for et abonnement, til en af de applikationer som tv-producenten har installeret fra fabrikken. (Fået penge for at have installeret).
#241136
Njaeee det ved jeg ikke helt. Skal da også lade reklamen på nu samsung komme dem til gode. Men det er sikkert nok ikke får mulige app´s. Jeg ser en stor forskel her. Kom gerne med forslag osv til apps der kunne have interesse - det er ok med mig. Men jeg vil gerne have lov at flytte boksen, så de 4-5 apps jeg reelt dagligt bruger er forrest og bedst tilgængelige.
Men lad os da se hvilken reklame samsung gør plads til. Iøvrigt ser jeg det ikke som skjult markedsføring heller. I Sidste ende er det da også app der reelt set kun gør sig egnet på min platform som jeg har valgt at købe - det samme gør sig ikke gældende, ved eks en hel.... masse reklamer fra elgiganten på mit smart tv.
Apple har deres merchandise/event mm "gemt" væk i en selvstændig app, som jeg kan flytte hvorhen jeg vil.

Men anyways, så er smartdelen jo blot blevet om muligt endnu dummere at skulle sælge på
#241162
Lachris skrev:
Rasmus Larsen skrev:Ja den store Tizen opdatering til 2015 TV lader vente på sig. Jeg har spurgt Samsung om en opdatering, men de vil stadig ikke sige noget konkret.

Hvordan er det nu det er på din JS9005, Bent? Jeg tænker konkret ift. bundmenuen. Den menu kom vist først til i 2016, gjorde den ikke?
Det er vist forskellige bundmenuer. Ausfart bundmenu ligner i hvert fald ikke min JS8005. Denne menu fra KS skulle være til den store upgrade til 2015erne som jeg forstår det. Men ved så ikke om jeg har det nyeste firmware: 1470.3 fra 24/10-2016 på mit tv.
Må hjem og tjekke.
Hvis I kigger i vores anmeldelse af hhv. JS9505 og KS8005 så kan I se forskellen på 2015 og 2016 Tizen-menuen. Der var kun ét lag i menuen i 2015, hvor "Content"-menuen kom på i 2016.
2015
Billede

2016
Billede
#241187
Jeg havde overvejet at købe en Samsung her på fredag, hvis prisen ellers er rigtig, men nu kommer jeg da lidt i tvivl... eller er det bare den lille boks helt ude til venstre i nederste lag af menuen, hvor der kommer reklamer?

Hvis bare det betyder, at de sørger for jævnlig opdatering af softwaren, så kan jeg nu godt abstrahere fra en smule reklamer
#241192
Det er bare den lille boks i menuen hvor du selv skal trukke på reklamen for at se den så det betyder ikke ret meget.
Det er bare en lille smule irriterende at man nu også skal have reklamer der.
I praksis betyder det bare et tryk mere på fjernbetjeningen for at komme forbi.